بتن ریزی کف با ماله پروانه

اجرای بتن ریزی کف با ماله پروانه‌ که معروف به ماله هلیکوپتری یا ماله موتوری و ماله برقی می‌باشد جهت پرداختن و لیس نمودن سطح بتن کف مورد استفاده قرار می‌گیرد ماله پروانه‌ای در دو نوع برقی و موتوری در بازار وجود دارد که استفاده از این نوع موتوری آن به دلیل سهولت در استفاده از رونق بیشتری در بین مصرف‌کنندگان دارد همچنین ماله پروانه‌ای در دو نوع به صورت سرنشین‌دار که معمولاً اپراتور بر روی آن سوار می‌شود و عملیات نظارت و کنترل اجرای فرآیند را برعهده می‌گیرد و برای پرداخت سطوح بیشتر به کار می‌رود که این وسیله نوعی قابلیت تعامل سرنشین را دارا می‌باشد و ماله نوع دوم یا ماله پروانه‌ای نوع دوم که اندازه‌های گوناگون را دارد و بیشتر به صورت دستی کنترل می‌شود و معمولاً اپراتور با حرکت خود آن را کنترل می‌کند و به حرکت در می‌آورد و کیفیت سطح پرداخت شده در این روش به صورت شمشه کشی و عملیات اپراتور دستگاه بستگی دارد.

کیفیت سطوحی که به روش بتن ریزی با ماله پروانه اجرا و پرداخته می‌شوند به شیوه شمشه کشی به عملکرد کارکنان بستگی دارد و دارای کیفیت بسیار مطلوبی نسبت به کیفیت‌های دیگر را دارد.

نکاتی از بتن ریزی کف با ماله پروانه

  • مزایای بتن ریزی کف با ماله پروانه‌ای
  • بتن ریزی کف با ماله پروانه‌ای
  • ماله پروانه‌ای و یا ماله هلیکوپتری
  • اجرای بتن ریزی کف انبارها سوله‌ها و پارک ها با ماله پروانه
  • برخی از مزایای بتن ریزی کف با ماله پروانه

 مزایای بتن ریزی کف با ماله پروانه‌ای

همانگونه که اشاره شد ماله پروانه‌ای یاماله برقی که در اجرای بتن با ماله پروانه از آن استفاده می‌شود به دلیل خاصی که دارد سبب می‌شود سطوح بسیار صاف شود و به همین دلیل یکنواختی در سطح بتن که با ماله پروانه اجرا می‌شود وجود دارد و همچنین این عامل سبب می‌شود که به راحتی بتوانید اقدام به صیقلی نمودن سطح بتن برای استفاده به صورت شفاف سازی نهایی نمایید و همچنین سبب می‌شود که از هرگونه ترک جلوگیری به عمل آید.

بتن ریزی کف با ماله پروانه

بتن ریزی کف با ماله پروانه

 

بتن ریزی کف با ماله پروانه‌ای

قدم‌هایی که می‌توان در راستای کف سازی با ماله پروانه  اجرا کرد شامل اجرای بتن ریزی با بتن آماده و ماله پروانه‌ای یا برقی می‌باشد و همچنین اجرای قالب بندی تراز توسط دوربین به سفارش کارفرما نیز می‌تواند توسط فرایند اجرا شود. همچنین اجرای سد به صورت لیستی با ماله برقی هلیکوپتری نیز می‌تواند در راستای این مورد اجرا قرار گیرد.

همچنین نحوه اجرای تسطیح آن با ماله برقی نیست جز مواردی که می‌توان با ماله پروانه مورد استفاده قرار داد و همچنین اجرای درز انبساط بتن توسط کاتر به ابعاد دلخواه نیز انجام می‌شود به طوری که کف و مواد ساده ساخت لیسی توسط ماله پروانه‌ای در کفپوش بتنی با پودر ضد سایش صورت می‌گیرد.

ماله پروانه‌ای و یا ماله هلیکوپتری

همانگونه که اشاره شد با ماله برقی و ماله هلیکوپتری می‌توان اقدام به بتن ریزی کف بهبود کیفیت بسیار زیادی را توسط می‌توان مشاهده نمود و در بسیاری از شهرها از این سیستم استفاده می‌شود باید توجه کرد که بتن ریزی و کف سازی و ماله پروانه‌ای توسط مجری انجام شود که کیفیت لازم را پیش از این به اثبات رسانده باشد و معمولاً نمونه‌های آن را می‌توان در پارکینگ های بزرگ طبقاتی کشور که گنجایش فراوانی را دارند مشاهده نمود.

پروژه‌های بزرگ تجاری فرهنگی کوروش نیز از جمله آنهاست از کفپوش های صنعتی ضد سایش را بتن رنگی به تونس و هارد ملات و بتن لیسه ای برای اجرای پروژه کف سازی خودشان استفاده کردند و همچنین می‌توان از ماله پروانه‌ای در اجرای بتن ریزی کف با ماله پروانه‌ای و بتن سخت استفاده کرده بتن ریزی با ماله پروانه و اجرای بتن ریزی با کادری مجرب باید صورت پذیرد که بتواند کیفیت مورد لحاظ خود را برای شما اجرا نماید.

فرایند بتن ریزی کف معمولاً با ماله پروانه موقع مطرح می‌شود که بتن ماله پروانه‌ای یا همان اجرای بتن ماله پروانه‌ای به روش مکانیزه صورت گیرد که این روش همان طور که اشاره شد و کاربرد بسیار وسیعی در صنعت ساختمان و همینطور صنعت پارکینگ در کشور دارد به طور مثال اگر بخواهیم اشاره به این موضوع داشته باشیم کف سازی محوطه کارخانه و کف‌سازی پارکینگها بسترسازی برای اجرای کفپوش اپوکسی و همچنین اجرای بتن سقف‌ها بر روی عرشه فولادی نیز از جمله مواردی است که در آن‌ها بتن ریزی کف با ماله پروانه مورد اشاره باشد.

 اجرای بتن ریزی کف انبارها سوله‌ها و پارک ها با ماله پروانه

کف سازی که از مهمترین فرآیندهای است که توسط ماله پروانه انجام می‌شود و یکی از مهمترین مباحث در زمینه اجرای ابنیه محسوب می‌شود که با توجه به اهمیت بسیاری که آن برای ساختمان دارد به صورت جدی و تخصصی به دلیل تحلیل و ارائه راهکارهای مناسب این خصوص باید انجام گیرد.

همانگونه که مستحضر هستید سالانه مبلغ بسیار فراوانی صرف تعمیر و نگهداری و بهسازی و کف سازی این اماکن می‌گردد که علاوه بر اینکه همزمان افراد را می‌گیرد پارامتر بسیار قابل توجهی در خصوص تعمیرات و بعد از تعطیلی در محیط مورد نظر به همراه دارد.

با توجه به اینکه اکثر فضایی که مربوط به سلول‌های تولید انبار آب در سطح کارکنان می‌باشند در معرض سایش استفاده قرار می‌گیرند و ریزش مواد باعث می‌شود که از سخت کننده بتن استفاده کند و در این فرآیند از روش کفسازی صنعتی با ماله پروانه استفاده شود.

محصولاتی که توسط آن را بتن ریزی کف و مورد پروانه انجام می‌شود معمولاً محصولاتی هستند که با فرمولاسیون های بسیار ویژه و مواد اولیه کمپانی خارجی ساخته می‌شود و به صورت پودر آماده قابل اجرا می‌باشند و تشکیل شده است که از مواد بسیار سخت پایه معدنی و مصنوعی مثل کوارتز کروندوم اکسید آلومینیوم و بازالت با دانه بندی منظم که از زمان تشکیل شده‌اند در حوزه‌های مختلف قابل عرضه می‌باشد.

 برخی از مزایای بتن ریزی کف با ماله پروانه

اجرای همزمان بتن ریزی و مواد بتن سخت در یک محل صورت می‌پذیرد عبارت‌اند از:

سرعت اجرای این روش نصب می‌شود که مقاومت بسیار بالای در ترافیک های خیلی زیاد و نهایتاً از گرد و غبار جلوگیری به عمل آید.

سطح آن به صورت ثابت می‌باشد و دچار لغزندگی نمی‌شوند.

آلودگی کمی در آن ایجاد می‌شود و همچنین به آسانی نظافت و پاک می‌شود.

رنگ‌های به کار رفته‌اند دارای پایداری نسبی و زیادی می‌باشد و در اثر تابش نور خورشید رنگ آن را تغییر نمی‌کند.

این مزایا و معایب و مزایای استفاده از بتن ریزی کف با ماله پروانه‌ای بود.

 

 

کفسازی صنعتی با ماله پروانه

کفسازی صنعتی با ماله پروانه معمولاً در مکانهایی اجرا می‌شود که قرار است فعالیت صنعتی بسیار تاثیرگذار در آن مکان انجام شود. مثلاً فرض کنید قرار است که

کفسازی صنعتی با ماله پروانه در یک سوله تازه تأسیس انجام شود و یا فرض کنید در یک پارکینگ بزرگ طبقاتی که قرار است پذیرای خودروهای فراوانی باشد. این روش ممکن است در این مکانها اجرا شود یا ممکن است که در یک کارخانه که مسئولیت سنگین زیادی در آن وجود دارد و هر لحظه امکان سقوط یک وسیله بر روی کره زمین وجود دارد اجرا شود چرا که کف سازی با ماله پروانه صورت می‌پذیرد که حتی اجسام سختی که برزمین بیفتند زمین آسیب نبیند, همچنین ممکن است که این شیوه در یک پمپ بنزین اجرا شود که مواد خورنده فراوانی مثل بنزین و روغن‌های خورنده را هر روز بر روی زمین ریخته شود و خودروهای بسیار زیادی مانند کامیون‌ها, اتوبوس‌ها و خودروی سواری در پمپ بنزین تردد کنند.

نکات کفسازی صنعتی با ماله پروانه

  • چرا این روش جزو روش های بتن ریزی ایمن محسوب می شود؟
  • انواع روشهایی که می‌توان کفسازی صنعتی با ماله پروانه
  • روش کفسازی صنعتی با ماله پروانه

چرا این روش جزو روش های بتن ریزی ایمن محسوب می شود؟

به همین دلیل می‌توان اشاره کرد که این روش بتن ریزی کف با ماله پروانه جزو ایمن‌ترین روش‌ها می‌باشد و جزو به صرفه‌ترین روش‌ها می‌باشد چرا که کفسازی صنعتی با ماله پروانه‌ای در مکان‌های صنعتی که ترافیک و آمد و شده بسیار بالا و سنگین بسیار زیادی بر روی آنها قرار دارد حتی اگر بار اضافی نیز بر آن وارد شود هیچ آسیبی نمی‌بیند و ماندگاری زیادی در آن وجود دارد البته باید پیشرفت‌هایی را نیز برای آن در نظر گرفت که در این فرآیند شاهد آسیب دیدن کف نباشیم که البته این آسیب دیدن ایجاد شد ممکن است به وجود آید و بسته به نوع کیفیتی است که کارفرما روی پروژه اعمال می‌کند و در مراحل بعدی اگرچه کیفیت خوبی در مرحله قبل اجرا شده باشد هیچ مشکلی برای پروژه ایجاد نمی‌شود و برای چندین سال برای ماندگاری بسیار بالا می‌باشد و در صورت آسیب‌های جزئی آن به راحتی قابل تعمیر و تست صحیح می‌باشد باید توجه کرد که این فرآیند می‌تواند برای شما هم محیط زیبایی را خلق کند و هم اینکه کیفیت قابل تاملی را برای شما به ارمغان آورد.

کفسازی صنعتی با ماله پروانه

کفسازی صنعتی با ماله پروانه

انواع روشهایی که می‌توان کفسازی صنعتی با ماله پروانه

انواع روشهایی که می‌توان کفسازی صنعتی با ماله پروانه را با آن اجرای نمود به صورت دو مدل موجود می‌باشند و این دو مدل بسته به نیاز مشتریان مورد استفاده قرار می‌گیرد که نیاز مشتریان نیز ناشی از اندازه محیط و زمان لازم برای پایان یافتن پروژه محسوب می‌شود. فرض کنید که شما یک پروژه بسیار کوچک دارید و قصد دارید که این پروژه در زمان کوتاهی تمام شود به همین دلیل از ماله پروانه‌ای برقی سرنشین دار استفاده می‌شود.

که علاوه بر آن که اپراتور بر روی آن سوار می‌شود و پروژه را تا حد ممکن اجرا می‌کند در این حالت وقتی که اپراتورها بر روی دستگاه سرنشین دار سوار می‌شوند به راحتی اقدام به بتن ریزی بر روی سطوح مختلف می‌کنند و با حرکت دادن دستگاه‌ها به روی سطوح حرکت مسطح کردن سطوح گوناگون را اجرا می‌کند و تمام سطوح به صورت یکنواخت مسطح و صاف می‌شود و به طور اتوماتیک این فرایند در بخش‌های مختلف سطوح اجرایی می‌گردد.

این فرآیند به گونه‌ای تنظیم شده است که با توجه به دوربین لیزری که در محیط وجود دارد در صورتی که در یک نقطه فرآیند مسطح سازی به طوری اجرا شود که در نقطه دیگر زیاد باشد پالس هایی به دستگاه ارسال می‌شود که سبب می‌شود که سرنشین به نقاطی که کمتر بتن رنگی ریخته شده است حرکت کند و عمل بتن ریزی با ماله پروانه

را با سرعت بیشتری انجام دهد در مقابل این دستگاه, دستگاه ماله پروانه‌ای برقی دستی وجود دارد که این دستگاه نیازی به سرنشین برای سوار شدن ندارد چون که امکان سوار شدن در آن وجود دارد و این دستگاه, وسیله‌ای است که در آن اپراتور آن را به دست می‌گیرد و اقدام به مسطح نمودن قسمت‌های مختلف سطوح می‌کند و پس از صاف نمودن سطوح مختلف به بخش‌های دیگر رجوع کنید تا عمل شفاف سازی و مسطح سازی انجام دهد در این روش عمل صاف کردن به شیوه‌ی زیبایی انجام می‌شود که سطح به طور کامل صاف و صیقلی می‌شود.

روش کفسازی صنعتی با ماله پروانه

روش کفسازی صنعتی با ماله پروانه روشی بسیار مطلوب می‌باشد که سبب می‌شود محیط‌های صنعتی علاوه بر لطافت و زیبایی‌هایی که داشته باشند که با توجه به نوع بتن ریزی و رنگهایی که در آن می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد به گونه‌ای است که سبب افزایش ایمنی در این مکان‌ها نیز می‌شود چرا که باید توجه کرد که این مراکز, مراکزی هستند که وسایل حمل و نقلی بسیار سنگین درآنها در حال اجرا می‌باشد و ترافیک بسیار بالایی را نیز روزانه تحمل می‌نمایند و در صورتیکه فرایندهای اجرایی بتن ریزی در آن درست انجام نشود و در روش کف سازی صنعتی و ماله پروانه فرایند درست اجرا نشود نمی‌توان انتظار سطح زیبا و قابل توجه را در آن را داشت.

باید توجه کرد که در فرایند کفسازی صنعتی با ماله پروانه به تمام فاکتورهای پروژه بایست با دقت توجه شود چرا که در صورتی که یکی از فاکتورهای پروژه به درستی اجرا نمی‌شود مطمئناً کیفیت و کوالیتی خوبی از کار نمی‌توانیم برداشت کنیم و ممکن است که محیط کیفیت ضعیفی را از خود نشان دهد. این بدان معناست که فرض کنید در این مرحله پس از اجرای بتن ریزی و پس از ماله کشی با روش کفسازی صنعتی با ماله پروانه به عوامل محیطی پس از اجرا توجه نشود و بتن دارای ترک‌هایی در سطح خود شود. پاسخ بسیار روشن و ساده است وقتی که سرکشی کافی روی پروژه اجرا نمی‌شود پروژه معمولاً دچار چالش‌هایی می‌شود چرا که معمولاً گفته شده است که پس از اجرای کفسازی صنعتی با ماله پروانه حتماً به این نکته باید توجه کرد که هر روز حتماً و حتماً باید بر روی نقاط بتن ریزی شده آب بپاشید تا درصد مقاومت و ایستادگی و همچنین کشسانی آن تا حد زیادی افزایش پیدا کند و در صورتی که این عمل به درستی اجرا شود برای سالها می‌توان از این بتن تا حد فراوانی استفاده کرد امادر صورتی که آن روش به درستی اجرا نشود مطمئن باشید با چالش‌های فراوانی در این حوزه مواجه خواهید شد و حتی ممکن است در سال‌های آتی با مشکل تعویض بتن مجموعه مواجهه شویم.

برای درک موضوع بهتر است پروژه‌های مشابهی که در این خصوص انجام شده توجه کنید که متاسفانه انقدر پروژه‌های بی شماری در این حوزه اجرا شده است که قابلیت بازگویی و نقد در این حوزه وجود ندارد و فقط با نگریستن به آنان می‌توان در خصوص آنها نظر داد اما در کل باید اشاره کرد که کفسازی صنعتی با ماله پروانه یک روش فوق العاده مناسب و فوق العاده عالی برای مکان‌های صنعتی می‌باشد و سبب افزایش کیفیت این مکان‌ها می‌شود و این روش جزو فوق العاده ترین و به روز ترین و بهترین روش‌ها برای اجرای این پروژه‌ها محسوب می‌شود.

فراموش نکنید که اگر قصد اجرای چنین پروژه بزرگی را برای مجموعه خود دارید حتماً از اپراتورهای حرفه‌ای در این حوزه استفاده کنید چون بسیاری از افراد وجود دارند که از سطح کیفی لازم برخوردار نیستند فقط کار بقیه را دچار آسیب می‌نمایند. و توجه نمایید که روش کفسازی صنعتی با ماله پروانه حتماًدر اماکن صنعتی خود پیاده سازی نمایید.

 

بتن ریزی با ماله پروانه

ماله پروانه‌ای که به نام ماله موتوری نیز معروف است یکی از تجهیزات بسیار مهم و ثبات در ساختار بتن ریزی می‌باشد توسط شرکت‌های ساختمانی و پیمانکاران برای پرداخت و صاف نمودن سطوح بتنی کف ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد کف پارکت و کف و اصولاً هر جایی را که مد نظر داشته باشید که عمل به توصیه می‌باشد می‌توانید با استفاده از ماله پروانه‌ای صاف نمود. فرآیند بتن ریزی با ماله پروانه جزوه فرآیندهای است که هر کسی باید در فرآیندهای ساختمان که قرار است اجرا نماید به راحتی بداند. همانطور که پیش از این اشاره شد ماله پروانه‌ای در دو نوع وجود دارد که نوع دستی و نوع سرنشین‌دار می‌باشد که نوع سرنشین دار آن بسیار بزرگتر است و سرنشین و اپراتور بر روی آن سوار می‌شود و عملیات صاف کردن سطح کرد را در این روش که بتن رنگی می‌باشد به اجرا می‌گذارد و روش دیگر روش دستی است که ماله پروانه‌ای که در اینجا استفاده می‌شود احتمال فراوان بسیار معمولی که اپراتور آن را به دست می‌گیرد و سطوح بتن ریزی شده را با آن صاف می‌نماید.

در هر دو روش بالا که البته کیفیت نهایی بستگی به عملکرد اپراتور و نحوه اجرای آن نیز دارد نقطه اصل این است که در اجرای بتن ریزی کف با ماله پروانه در کف سازی بتنی به ویژه در دستگاه که متشکل از شاسی و موتور برای صاف و صیقلی کردن کف می‌باشند فشرده کردن بتن بسیار مورد اهمیت می‌باشد.

همه چی در مورد بتن ریزی با ماله و پروانه:

  • مزایای بتن ریزی با ماله پروانه‌ای
  • بتن ریزی با ماله پروانه چیست؟
  • چه کارهایی را برای بتن ریزی با ماله پروانه باید در نظر داشته باشیم؟

مزایای بتن ریزی با ماله پروانه‌ای

به طور کامل کف سازی با ماله پروانه خصوصیت بسیار بالایی دارد از ابتدا بتن ریزی با ماله پروانه می‌تواند برای سطوح ما داشته باشد این است که سطوح بسیار صاف و میزانی تحویل می‌دهد و سطح تقریباً یکپارچه تحویل مشتری می‌شود و هم چنین سطوحی که توسط بتن ریزی با ماله پروانه تحویل مشتری می‌شود فاقد هرگونه ترک خوردگی سطح بتن می‌باشد و امکان صیقلی شدن سطح بتن و استفاده از سطوح رزین نیز تا حد زیادی وجود دارد و بعد از اینکه اجرای بتن با ماله پروانه  برقی با استفاده از بتن‌های آماده انجام شد و با استفاده از دوربین‌ها برای تراز بندی شیت بندی سطح زمین و برای قالب‌بندی طبق دستور کارفرما می‌تواند انجام شود و انجام دستور کار به صورت کامل با ماله برقی نیز امکان پذیر است که همین طور اجرای درز و انبساط بتن توسط کادر و ابعاد دلخواه نیز می‌تواند جزو مسائلی باشد که در روند اجرای بتن ریزیمورد استفاده قرار می‌گیرد و باید توجه داشت که بتن ریزی کف محوطه سازی می‌تواند با پودر ضد سایش رنگی صورت گیرد.

بتن ریزی با ماله پروانه

بتن ریزی با ماله پروانه چیست؟

در اینجا باید به آن اشاره کرد که به طور معمول روش ماله پروانه اصلاً یک اسم علمی محسوب نمی‌شود و نام تجاری آن تاکید ویژه شود این روش به نام گذاری بسیار ساده است که در فرهنگ بسیاری از سازندگان مهندسین و پیمانکاران به کار می‌رود و در اصل به طور معمول پروانه به سیستم اطلاق می‌شود که در آن بتن به روش مکانیزه شده اجرا و پرداخته شود به طوری که با افزایش الیاف تقویت کرده و با دستگاه مجیک و تراز لیزری روی زمین پهن و ماله پروانه روی آن را صاف می‌کند و همان کاری که برای بتن ریزی و بتن آسفالتی صورت می‌گیرد. باید توجه کرد که بتن ریزی ماله پروانه یا همان اجرای بتن به روش مکانیزه می‌تواند کاربردهای بسیار زیادی در فرایند صنعت و ساختمان ایفا کند به طور مثال کف سازی بسیاری از مکان‌ها از جمله کارخانه‌ها پارکینگ و بسترهایی که کفپوش اپوکسی روی آن اجرا شده است که مکان‌هایی است که معمولاً رفتاری بسیار فراوانی دارد می‌توان از بتن ریزی ماله فراوان استفاده کرد شرکت‌های فراوان در این بخش فعالیت می‌کنند و سوابق درخشان نیز دارد با کمی جستجو در فضای مجازی و یا جستجوی فیزیکی و مکانی, مکان‌هایی که قبلاً اجرا شده می‌توانید با این شرکتها آشنا شوید و با آنها در تماس بگیرید تا پروژه شما را به اجرا گذارد.

چه کارهایی را برای بتن ریزی با ماله پروانه باید در نظر داشته باشیم؟

برای بتن ریزی کف سوله در ابتدا باید بدانید که به طور مثال فراوانی پیشنهاد می‌شود چرا که علاوه بر اینکه می‌تواند به راحتی صاف و صیقلی شود بتن ریزی ماله پروانه برای اجرای هر کفپوش دیگری مانند اجرای بتن کف سوله می‌تواند مفید باشد در اینجا هدففاین است که اهمیت بعد از بتن ریزی ماله پروانه‌ای مرطوب نگه‌داشتن سطح و اصطلاحاً آب دادن به بتن کف می‌باشد برای این کار برای بتن ریزی گفته شد و بر روی آن می‌کشد این عمل باید به مدت ۷ روز طول می‌کشد هر روز بر روی بتن کف صورت پذیرد.

آب دادن به بتن کف سبب مرطوب ماندن کف می‌شود تا قوام و گیرایی بتن بالا بردن مقاومت آن افزایش پیدا می‌کند و از بروز ترک بر روی سطوح مختلف بتون تا حد زیادی جلوگیری شود برای بتن کف انبار به دلیل پایین بودن هزینه‌ها کیفیت بالا و مقاومت فشاری فراوانی که دارد بتن ریزی  پیشنهاد می‌شود و به صرفه‌ترین روش باشد.

اگر از همان ابتدا باید این بتن را بر روی کف به صورت صنعتی و به صورت خشک پاشی اجرا نمایید تا در هزینه‌های آتی که ممکن است اتفاق بیفتد صرفه جویی بسیاری به عمل آید پس قبل از اینکه اقدام برای انجام فرآیندهای بتن ریزی داشته باشید از صفر تا صد عملیات که قبل از انجام بدهید مطلع شوید از بتن سوله گرفته تا بتن کف پارکینگ و انباری و سایر بتن ریزی‌ها بازدید نمایید و مشاوره بگیرید و سپس اقدام به عمل کردن نموده‌اید چرا که در صورتی که این امر صورت نپذیرد در آینده ممکن است دچار خسارت و ضرر و زیان‌های احتمالی و جبران ناپذیری شوید که سبب می‌شود دوباره مجازات هزینه مجددی را برای انجام دهید.

توصیه ما این است که تمام کارفرمایانی که قصد دارند که کف محیط خود را به روش بتن ریزی با ماله پروانه اجرا کنند این است که اگر حتی پمپ بنزین نیز دارید و در حال احداث آن پیشنهاد ما این است که از همان ابتدا از این روش بتن ریزی استفاده کنید چرا که روش بتن ریزی با روکش سفید کننده بتن سخت رنگی اجرا می‌شود و علاوه بر زیبایی مقاومت بالایی را برای محیط به ارمغان می‌آورد و در مقابل انواع خوردگی با موادی مانند بنزین و روغن مقاومت بسیار بالایی داشته باشد و در برابر تردد برای خودروها و نیز بسیار مستحکم و مقاوم خواهد بود.

رنگ صنعتی

در ایران رنگ صنعتی به محصولاتی گفته میشود که علاوه بر رنگ انواع خودروها شامل اپوکسی ،پی یورتان،پلی یورتان ترافیکی میگردد و هر کدام از این محصولات در محیط خاصی استفاده میگردد.

اپوکسی معمولا چند جزیی بوده و در محیط های سربسته استفاده میگردد.

پلی یورتان بدلیل کشسانی و آنتی یووی در محیط های سر باز قابل استفاده میباشد.

پلی یورتان مانند اپوکسی بوده و روش استفاده آن حتما باید با دستگاه مخصوص صورت گیرد.

رنگ ترافیکی همان رنگ هایی است که در خیابانها و اتوبان ها استفاده میگردد

و خاصیت محصول با اپوکسی و پلی یورتان تفاوت میکند.

بالاترین مصرف در رنگهای صنعتی کفپوش اپوکسی در محیط های سالن و پارکینگ مکان های اداری و تجاری را دارد و بدلایل زیبایی و خط کشی و سه بعدی بودن را شامل میگردد.اطلاعات جامعی در این زمینه وجود دارد که مصرف کنندگان باید از همکاران مشورت بگیرند.  

کفپوش اپوکسی یا ترافیکی در خیابانها و بزرگراه ها

سالهای مدیدی است که جهت خط کشی و در کنار بزرگراه ها یا خیابانها از کفپوش اپوکسی یا ترافیکی استفاده می گردد

و بدلیل کیفیت پایین این محصول مرتب در حال خرابی و یا ترمیم یا بهتر است

از واژه تجدید اجرا نام برد بدلیل مختلف در اکثر موارد جهت ارزانی و … از محصول نامناسب استفاده می گردد و این عامل باعث هزینه های زیادی می گردد

و با اینکه مسئولین یا کار فرمایان شهرداری یا وزارت راه بدین معضل واقف هستند

ولی باز هم بدنبال کیفیت خوب یا اجرای مناسب نیستند و ملزم می گردند

در مدت بسیار کوتاهی مجددا از همان کیفیت نامرغوب استفاده نمایند .

علت اصلی این انتخاب در گرو روابط غلط و هدر دادن هزینه های کلان اجرای روکش اپوکسی یا ترافیکی می گردد

و هر میزان که افراد مجرب از قبیل تولید کنندگان یا مجریان به مسئولین هشدار و تذکرات داده و اطلاع رسانی می کنند

کار فرمایان از این گونه هشدارها و اطلاع رسانی سرباز می زنند و علت آن را باید از خود کارفرمایان جویا شد .

عوامل زیادی وجود دارد که مداوم کیفیت نا مرغوب محصول را در سطح خیابان یا بزر گراه ها استفاده می نمایند و تداوم آن غیر از خرابی سریع , اجرا مجدد آن را بدنبال دارد .

امیدواریم روزی مسئولین یا کارفرمایان شهرداری و وزارت راه به این مهم توجه نموده

تا هزینه های گرانی جهت تکرار یا ترمیم خیابانها و بزرگراه ها ندهند.

کارشناسان بسیار مجربی وجود دارند که می توانند این معضل و خسارت اساسی را پیشگیری نمایند به امید روزی که تمامی مسئولین به این موضوع توجه نمایند .

و برای کم کردن قیمت کفپوش اپوکسی کافیست با متخصصان این زمینه تماس حاصل فرمایید زیرا در زمان کمتر بهترین کیفیت را به شما ارائه خواهند داد.

شماره تماس :
۰۲۱۶۶۰۵۲۷۱۹
۰۲۱۶۶۰۱۴۹۸۸

آقای شهلایی:  ۰۹۱۲۳۴۶۷۸۵۴

شاید شما هم گذرتان به پیاده روهایی افتاده باشد که به تنهایی با رنگ‌های مختلف از قبیل آبی و قرمز استفاده شده باشد و با خود پرسیده باشید که مگر می‌شود که بتواند رنگ‌های مختلف در بتن وجود داشته باشد اما باید بدانید که بتن چند سالی است که در بسیاری از کشورهای جهان در رنگ‌های مختلف تولید می‌شود. در این نوشتار قصد ما این است که پیرامون بتن‌های رنگی اطلاعات جالبی را با شما مطرح کنیم تا بدانید که اصولاً بتن رنگی و اجرای بتن سخت چیست چه کاربردهایی دارد کجا اجرا می‌شود و اصولاً بتن رنگ آمیزی شده چیست؟ پس برای یافتن پاسخ این پرسش‌ها با ما همراه باشید.

بتن رنگی چیست چه کاربردهایی دارد:

  • بتن رنگی  چیست؟
  • بتن رنگی  کجا استفاده می‌شود؟
  • هرچیزی که باید در مورد بتن رنگی  بدانید
  • کاربردهای بتن رنگی
  • جمع بندی و نتیجه گیری

 

 بتن رنگی چیست؟

اصولاً پیش از اینکه بخواهیم بفهمیم بتن رنگی چیست باید بدانیم بتن چیس؟ بتن یکی از مصالحی است که امروزه بیشترین استفاده از آن در ساختمان‌ها, بناها, و فعالیت‌هایی نظیر:بتن رنگی در ساختن متروها پلها سدها فرودگاه‌ها بناهای مسکونی و اداری و غیره از آن به مقدار فراوان و زیادی استفاده می‌شود.

با توجه به اینکه در سالیان اخیر تکنولوژی به طرز شایانی پیشرفت‌های چشمگیر مواجه شده است نحوه استفاده از بتن نیز و همچنین توسعه آن با پیشرفت‌های قابل ملاحظه مواجه شده است به نحوی که در حال حاضر انواع بتن با مصالح گوناگون تولید می‌گردد و در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

البته انواع مختلف بتن با خواص منحصر به فرد خود را دارد و هر گونه آن برای یک نوع کاربری مورد استفاده قرار می‌گیرد از گونه‌هایی که بحث اصلی ما در این مقاله اشاره به آن دارد بتن رنگی می‌باشد و قصد داریم در اینجا پیرامون آن بحث کنیم و ویژگیهای آن را با یکدیگر بررسی نماییم.

بتن رنگی کجا استفاده می‌شود؟

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم و مصارف گوناگونی برای بتن وجود دارد اما بتن رنگی معمولاً به خاطر جلب توجه و زیبایی منحصر به فردی که از خود ارائه می‌دهد در کف پوش‌ها ارائه می‌شود کفپوش اپوکسی که توسط این نوع بتن سخت و بتن صنعتی ساخته می‌شوند از دو لایه تشکیل شده است که به صورت همزمان هر دو لایه روی زمین اجرا می‌شود. بتن معمولی کنونی از نوع ساختمانی می‌باشد که بعد از این که روی آن انجام شد روی آن با بتن های رنگی کاور می‌شود به عنوان پوشش استفاده می‌شود و علاوه بر اینکه مقاومت بالایی را برای بتن ایجاد می‌کند به تنوع ظاهری زیبا نیز برای بتن کمک می‌کند تا بتوانند رضایت سلایق گوناگون را به همراه داشته باشند.

اگر شما هم نیاز به استفاده از بهتن های رنگی داشتید باید توجه کنیم که کفپوش  به دو صورت در بازار وجود دارد کفپوش بتن رنگی ساده و بتن‌های رنگی صنعتی

بتن رنگی ساده از ترکیب رنگ شن و ماسه و آب و سیمان سفید ساخته می‌شود. البته مواردی که به تنهای رنگی صنعتی استفاده می‌شود, سنگدانه هایی می‌باشد که در بتن‌های صنعتی استفاده می‌شوند و چند ده برابر نسبت به به تنهای رنگی معمولی دارای مقاومت بیشتری هستند و به عبارتی این بتن از بتن ضد سایش و سخت تشکیل شده است.

هرچیزی که باید در مورد بتن رنگی بدانید

همانطور که در بالا اشاره کردیم این بتن ریزی با ماله پروانه از ترکیب مواد مختلفی بر رنگ ساخته می‌شود که نوع رنگ در رنگ نهایی بتن تاثیرگذار است مثلاً آگه مواد اولیه با رنگ قرمز مخلوط شود به تنهایی قرمز می‌شود و الی آخر این بتن همان طور که اشاره شد سطح مقاومت بسیار بالایی را در برابر سایش ایجاد می‌کند که بیشتر برای مکان‌هایی که آماده شده فراوانی دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد و همین طور وسایل سنگین از روی آن جابجا می‌شوند.

مثلاً فرض که از یک پیاده روی عبور می‌کند که سطح آن با بتن قرمز پوشانده شده است یا خیابان چهار راهی که از بتن‌های رنگی در استفاده شده است, که منظره‌ای زیبا با آن فضا می‌بخشد همین که به دلیل مقاومت فراوانی که دارد در مقابل هر نوع سایش و ضربه به مقاومت می‌کند.

 کاربردهای بتن رنگی

همان گونه که در بالا اشاره شد که این بتن بیشتر به عنوان کفپوش مورد استفاده قرار می‌گیرد. کف سازی یکی از مهمترین معضلات است که در فرایندهای شهری مشاهده می‌شود و بسیاری از مدیران شهری در خصوص نحوه و نوع کف سازی محیط همیشه با چالش‌هایی مواجه هستند چرا که حجم ترافیک خودرو پیاده و دوچرخه‌ها و حجم ترافیک محلی که از یک مسیر عبور می‌کند ممکن است با انواع کف سازی و هماهنگی نداشته باشد.

فقط در کشور ما بیشتر کف سازی ها با آسفالت صورت می‌گیرد که شاید شما هم با این مسئله مواجه شده و در بسیاری از خیابانها ترک‌های فراوانی وجود دارد که این ترک‌ها در سیستم موجود اختلال ایجاد می‌کنند. و متاسفانه این اختلالها به صرف هزینه فراوان و وافری برای نگهداری و قابل استفاده بودن این کف‌ها می‌انجامد. از آنجا که هزینه در کنار زمان دو عنصر مهم و تأثیر گذار در فرایندهای شهری محسوب می‌شوند استفاده از بتن رنگی هم از منظر زیبایی در محیط شهری شد و اینکه هزینه نهایی مدیریت شهری را کاهش می‌دهد این بتن فقط در مدیریت شهری استفاده می‌شود و افراد می‌توانند آن را در کارگاهها و کارخانه‌ها و مراکز به خود نیز مورد استفاده قرار دهند.

باید توجه کرد که چارچوب اصلی این نوع بتن از مواد بسیار سخت معدنی نظیر اکسید آلومینیوم و سیلیس با دانه بندی منظم همراه و مواد سیمانی و پراکنده تشکیل شده است.

 

بتن رنگی از مخلوط قلیا و رنگ با سیمان بدست می آید به طوری که

مخلوط قلیا و رنگ به نسبت ۷% تا ۱۰% وزن سیمان به سیمان اضافه میشود.

در پروژه ها معمولا برایند زمانی بیش از طول عمر بتن میباشد که با بازسازی مداوم

این مسئله برای مدیران و طراحان پروژه حل می شود.

انواع بتن رنگی:

ساده:

بتن رنگی ساده از آب – سیمان سفید – رنگ – شن – ماسه تشکیل شده است

و دارای اطلاعات فنی مانند بتن ساختمانی را دارد و تنها تفاوت در ظاهر و رنگ آن می باشد.

در این نوع بتن بنابر نوع استفاده کاربر می توان از شن و ماسه ی رنگی به جای شن و ماسه ی معمولی استفاده کرد.

صنعتی:

مواد تشکیل دهنده در این نوع بتن رنگی ، آب – سیمان سفید – رنگ – سنگ دانه های ریز می باشند.

این سنگ دانه ها از مواد و ترکیباتی با مقاومت سایشی بالا و فشار بسیار بالا به همراه ترکیبات صنعتی تهیه می گردند.

این نوع سنگدانه ها مقاومت زد سایشی خیلی بیشتری نسبت به شن و ماسه های معمولی دارند .

به همین دلیل به بتن های تشکیل دهنده ان بتن زد سایش میگویند.

 

قیمت بتن رنگی:

  1. قیمت بتن رنگی بسته به معیار های مختلف متغییر میباشد.
  2. مساحت سطح مورد نظر : بسته به مسافت مورد نظر سطح قیمت نیز متغییر میباشد
  3. نوع رنگ : رنگ های مختلف (مثلا قیمت رنگ قرمز با طلایی متفاوت است) دارای قیمت متفاوت اند.
  4. نوع بتن : نوع بتن ساده یا صنعتی باشد دارای تفاوت قیمتی میباشد.
  5. مقدار بتن : بنا به خواست متقاضی ضخامت بتن هرچه بیشتر باشد قیمت نیز بالا خواهد رفت.
  6. روش اجرای : معمولا به روش بتن ریزی با ماله پروانه ای انجام میشود که میتوانید مراحل کامل را دنبال کنید.

 

اجرای بتن رنگی:

قبل از اجرای این نوع باید با مشاورانی در این زمینه تماس برقرار کنید.

گروه اکسیر صنعت با تجارب و دانش و امکانات وسیع با بیش از بیست و پنج سال فعالیت گسترده وحرفه ای

با همکاری شرکتهای معتبرخارجی وداخلی در زمینه تخصصی اجرای انواع بتن رنگی

که در ایران وخارج از کشور که مورد نیاز و پرکاربرد میباشد فعایت دارد.

و با دارا بودن دپارتمانهای نماینده گان خارجی- دپارتمان نمایندگان داخلی –دپارتمان مجریان-دپارتمان مارکتینگ در کلیه استانها کشور

خدمات شایانی را عرضه کند .

برای ارتباط بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه اجرای بتن روی تماس باما کلیک کنید.

جمع بندی و نتیجه گیری

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد این بتن از رنگ و عناصر معدنی بسیار سخت ساخته می‌شود و طرفداران خاص خود را دارد و همین طور به دلیل مقاومت و جلوگیری از سایش و فرسودگی در بسیاری از سطوح مورد استفاده قرار می‌گیرد. چه صورتی که بر روی یک ساختمان اداره کار با آنچه که مربوط به سیستم مدیریت شهری باشد. سوالاتی که باید در اینجا به آن اشاره کنیم این است که کیفیت این بتن به هیچ عنوان از سایر بتن‌ها کمتر نیست چراکه نحوه رنگ کردن این نوع بتن در فرایند بتن ریزی انجام می‌شود این امر مقاومت ضد سایش بتن را تا ۲ برابر می‌توان افزایش دهد.

بتن رنگی معمولاً در رنگ‌های گوناگون زرد, سبز, قرمز, آبی و طوسی و سایر رنگ‌ها وجود دارند که رنگ‌هایی که به آنها اشاره شد رنگ‌های اصلی می‌باشند. موضوعی که در بتن رنگی وجود دارد سبب می‌شود که می‌توان به کاهش میزان ترک‌های بتن معمولی اشاره کرد که این نوع بتن دیگر آن ترک‌ها را ندارد.

اجرای بتن سخت

بتن سخت ملاتی معمولاً از بتن سخت صنعتی تشکیل است. بتن سخت صنعتی نیز از سیمان سنگدانه های معدنی و پلیمر و سایر مواد ساخته شده است. روش‌های گوناگون و مختلفی برای اجرای بتن سخت وجود دارد و معمولاً دو روش عمده برای پاشیدن بتن سخت بر روی سطوح وجود دارد که روش اول روش خشکه پاشی می‌باشد و روش دوم روش ملاتی می‌باشد. در سال دور سیستمی که در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد سیستم ملاتی بود و این سیستم بسیار در نزد کارفرمایان رایج بود و به همین دلیل در میان کارفرمایان بتن سخت به شکل ملاتی شناخته شده می‌شد. باید توجه کرد که میزان استفاده از بتن سخت در این نوع روش در این روش سیستم ملاتی ممکن است ۳ تا ۵ برابر نیز افزایش یابد که از نظر اقتصادی به هیچ عنوان بهره وری مناسبی را به همراه ندارد.

نکاتی از اجرای بتن سخت

بتن سخت ملاتی معمولاً از بتن رنگی سخت صنعتی تشکیل است. بتن سخت صنعتی نیز از سیمان سنگدانه های معدنی و پلیمر و سایر مواد ساخته شده است. روش‌های گوناگون و مختلفی برای اجرای بتن سخت وجود دارد و معمولاً دو روش عمده برای پاشیدن بتن سخت بر روی سطوح وجود دارد که روش اول روش خشکه پاشی می‌باشد و روش دوم روش ملاتی می‌باشد. در سال دور سیستمی که در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد سیستم ملاتی بود و این سیستم بسیار در نزد کارفرمایان رایج بود و به همین دلیل در میان کارفرمایان بتن سخت به شکل ملاتی شناخته شده می‌شد. باید توجه کرد که میزان استفاده از بتن سخت در این نوع روش در این روش سیستم ملاتی ممکن است ۳ تا ۵ برابر نیز افزایش یابد که از نظر اقتصادی به هیچ عنوان بهره وری مناسبی را به همراه ندارد.

  • مواردی را که باید برای اجرای بتن سخت ملاتی بدانیم.
  • مقاومت اجرای بتن سخت
  • بتن سخت کجا استفاده می‌شود؟
  • شیوه اجرای بتن سخت  ضد سایش و فرسودگی
  • جمع بندی و نتیجه گیری

مواردی را که باید برای اجرای بتن سخت ملاتی بدانیم.

متاسفانه در میان اغلب سازندگان و انبوه سازان و کارفرمایان چیزی که مورد توجه قرار گرفته است این است که سیستم ملاتی بسیار مقاوم‌تر از سیستم خشکه پاشی است به همین دلیل بیشتر از این سیستم استفاده می‌شود.

اما باید به این نکته اشاره نماییم که تفاوت نهایی هر دو سیستم در دوره مقاومت سایشی بسیار بالای آنها می‌باشد همچنین پیشنهاد می‌شود جهت مقاوم سازی و افزایش سطح کیفی کار عیار آرماتوربندی و استفاده از افزودنی‌های بتن و سیستم خشک پاشی باید مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد.

نکته جالب این است که ضخامت بتن سخت در فرایند اجرای سخت در سیستم ملاتی حدوداً ًبین ۱ تا ۲ سانتی متر می‌باشد که متناسب با نوع کاربری و همینطور کارفرمای که پروژه را اجرا می‌کند اندازه آن نیز قابل تغییر می‌باشد. البته به دلیل اینکه این سیستم یک سیستم یکپارچه می‌باشد و مشکلات زیست محیطی را با خود به همراه ندارد و از فرسایش درزها و لغ شدن جلوگیری می‌شود.

همچنین باید به این نکته اشاره نمود که در فرایند اجرای بتن سخت ابتدا باید سطح زمین به صورت کامل قالب بندی شود و با تراز لیزری با ضخامت حداقل یک سانتیمتر بتن عیار بالا را روی سطح پهن نمایند و با دستگاه ماله پروانه و یا کاملاً بتوان روی آن پرداخته و صاف شود.

مقاومت اجرای بتن سخت

باید به این نکته اشاره کرد که ملاتی که در بتن سخت ساخته می‌شود از حیث مقاومت فشاری سایشی و خمشی دارای مقاومت بسیار بالا و قابل توجهی می‌باشد و به همین دلیل می‌باشد که از این بتن در کفسازی صنعتی با ماله پروانه اکثر کارخانجات صنعتی استفاده می‌شود و با توجه به دستگاهای بسیار زیادی که در کارخانه‌ها وجود دارد از این روش استفاده می‌گردد.

بتن سخت کجا استفاده می‌شود؟

همانطور که در بالا اشاره شد مقاومت این بتن بسیار بالاست به همین علت در کارخانجاتی که رفت و آمد و تردد در آنها بسیار فراوان است و وسایل بسیار زیادی در آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد از بتن سخت می‌توان استفاده کرد و با توجه به این نتایج می‌توانیم بگوییم که بتن سخت در کف سازی انواع کارخانه‌ها, سوله‌ها, پارکینگ ها, انبارها, باند فرودگاه, صنایع خودروسازی, نیروگاه‌ها, پایانه‌ها, باراندازها, سردخانه‌ها, کشتارگاه‌ها, صنایع نساجی, صنایع نفت و گاز و پتروشیمی, راه آهن و مترو و صنایع مرتبط با بسته بندی پلاستیک, مراکز مهم نظامی, صنایع مرتبط با چوب صنایع و کارخانجات مرتبط با فعالیت‌های نظیر قند و نمک می‌توان از بتن سخت استفاده نمود و با توجه ایمنی فراوان آن از آسیب ندیدن آن در طول مدت و عمر فراوان آن مطمئن گردید.

 

شیوه اجرای بتن سخت ضد سایش و فرسودگی

برای اینکه بتوانیم به طور کامل اقدام به اجرای بتن سخت در مکان مورد نظر خودمان بنماییم لازم است موارد زیر را مورد توجه قرار دهیم.

باید در مکان مورد نظر خودمان به اندازه ۸ تا ۲۰ سانت اقدام بتن ریزی نماییم. البته بتن کلاً دارای شرایط و خصوصیات ویژه است.

نکاتی که باید در طرح اختلاط بتن سقف مورد توجه قرار گیرد به شرح زیر می‌باشد:

– بتن مورد نظر باید با میلگرد و شبکه آرماتور مسلح گردد و در صورتی که این موارد در دسترس نمی‌باشد استفاده از الیاف‌های جایگزین گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود الیاف‌هایی نظیر الیاف فولادی, پلاستیکی یا پلیمر که حتماً در صورت نبود ادوات آرماتوربندی باید مورد استفاده قرار گیرند.

-بهره گیری از الیاف‌های PP در راستای کاهش ترک‌های انقباضی بتن که ممکن است در طول زمان بر آن وارد گردد.

-باید توجه کرد که نظیر ژل میکروسیلیس و روان کننده‌ها برای افزایش روان کنندگی در فرآیند اجرای بتن سخت استفاده شود چراکه استفاده از افزودنی‌های بتن می‌توان کار ما را بسیار راحت‌تر نماید.

– نسبت آب و سیمان با توجه به نسبت آب به سیمان استاندارد نباید از ۴۵٫ از آن بیش‌تر باشد.

– عیار سیمان می‌بایست بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ باشد.

 

جمع بندی و نتیجه گیری

همانطور که در بالا اشاره شد نوع اجرای بتن سخت در نظر افراد و گروه‌ها و شرکت‌های مختلف متفاوت است بتن دارای مقاومت بسیار زیادی می‌باشد و در رنگ‌های مختلف و طرح‌های مختلف به بازار ارائه می‌شود که مشتری می‌تواند با مراجعه به مراکز فروش بر اساس نیاز خود اقدام به تهییه ی بتن سخت مورد نظر خود نماید.

همین طور که اشاره شد بتن نه تنها دارای مقاومت بسیار زیادی در برابر انواع فرسایش آسیب‌دیدگی خش و ضربه قرار دارد و پس از اجرا در صورتی که فرمول اجرا به درستی انجام شود محیط از لحاظ هرگونه صدمه‌ای ایمن خواهد بود اما باید توجه کنید نوع اجرا نیز بسته به کیفیت آن بسیار مهم می‌باشد همانطور که در بالا هم بدان اشاره شد دو روش اجرا وجود دارد که متاسفانه در ایران روش ملاتی بسیار پرطرفدار می‌باشد اما روش خشکه پاشی بسیار بهتر است زیرا از لحاظ اقتصادی به صرفه‌ترین روش از لحاظ مقاومت با این روش ملاتی و روش خشکه پاشی وجود ندارد ولی به هر حال چون روش ملاتی روش بسیار قدیمی است و سالیان سال است که توسط کارفرما مورد استفاده قرار می‌گیرد بسیار دشوار است که آنان را قانع کرد تا از سایر روش‌های که مورد اعتماد آنها نیست اما از حیث علمی و تجربی مورد تأیید قرار گرفته است استفاده نمایند.

اجرای بتن سخت

اجرای بتن سخت

 

 

طول عمر بتن سخت در سطح درست اجرای بتن سخت بسیار بالاست .
معیار های زیبایی و کیفیت سطح نهایی کفپوش بتن سخت بسیار عالی میباشد و هر کارفرمایی را راضی نگه میدارد.

به همین دلیل تا به حال جایگزینی برای بتن سخت یافت نشده است .

مقاومت بالای بتن سخت در برابر حجم زیاد وزن چه از نظر تعداد تردد و چه از نظر میزان بار وارده بر سطح

بسیار بالا می باشد لذا بتن سخت پاسخگوی نیاز کارفرمایان برای کفسازی محیط های با حجم وزنی زیاد می باشد.

 

مواد تشکیل دهنده بتن سخت :

بتن سخت از پودر ضد سایش است که از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است که در اجرای بتن سخت تاثیردارد.

برای افزایش مقاومت کف بتن سخت از مواد دیگر نی استفاده میشود که میتوان آنهارا به صورت زیر نام برد:

بتن مثل ابر روان کنده ها – الیاف جایگزین آرماتور

زمین کفسازی شده با بتن سخت از چنان مقاومت بالایی بربخوردار است

که هیچ بار و فشار و وزن زیادی قادر به تخریب آن نخواهد بود.

لذا بهترین گزینه برای کفسازی کف سوله و کارخانه ها و کفسازی پارکینگ های طبقاتی با ترافیک بالا بتن سخت صنعتی میباشد.

بتن سخت صنعتی :

اجرای بتن سخت صنعتی که علاوه بر زیبایی و یکپارچگی دارای دوام، طول عمر، مقاومت بالا در برابر فرسایش،

مقاومت بالا در برابر فشار و ترافیک بالا و همچنین هزینه های پایین اجرا، تعمیر و نگهداری است.

 

خدمات اکسیر صنعت ایستا در زمینه اجرای بتن سخت :

گروه اکسیر صنعت با تجارب و دانش و امکانات وسیع با بیش از بیست و پنج سال فعالیت گسترده وحرفه ای

با همکاری شرکتهای معتبرخارجی وداخلی در زمینه تخصصی اجرای بتن سخت و بتن سخت صنعتی

در ایران وخارج از کشور مورد نیاز وکاربرد میباشد فعایت دارد.

و با دارا بودن دپارتمانهای نماینده گان خارجی- دپارتمان نمایندگان داخلی –دپارتمان مجریان-دپارتمان مارکتینگ در کلیه استانها کشور

خدمات شایانی را به برخی صنایع کشور عرضه نموده و هم اکنون با دانش فنی و امکانات مورد نیازفعالیت گسترده ای نموده

تا بعضی از محصولات به کشورها ی خارج مورد نیازعرضه کند .

برای ارتباط بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه اجرای بتن سخت و بتن سخت صنعتی با ما در تماس باشید .

شماره تماس :
۰۲۱۶۶۰۵۲۷۱۹
۰۲۱۶۶۰۱۴۹۸۸

آقای شهلایی:  ۰۹۱۲۳۴۶۷۸۵۴

آقای سلوتی : ۰۹۱۲۱۴۹۶۵۸۱

 

 

کف سازی با ماله پروانه

کف سازی با ماله پروانه جز پر طرفدارترین روش‌ها در برند بتن ریزی کف با ماله پروانه می‌باشد و در این فرآیند بتنی که تولید می‌شود که به طور غریزی دچار تغییراتی می‌شود و شما یک مدل کاملاً جامع از بتن ریزی را بتوانید در پروژه‌های خود اجرای بتن سخت نمایید توجه نمایید که روش‌های مختلف برای اجرای بتن ریزی کف برای کمک به شما وجود دارد که شما می‌توانید با توجه و بسته به نیاز خود و هر کدام از روش که مدنظرتان است استفاده نمایید و توجه نمایید که روشی را استفاده کنید که منطبق و مطابق با نیازهای شما باشد و در صورتی که از روش‌هایی که منسوخ شده استفاده کنید نتیجه مطلوب نمی‌گیرد.

نکات کف سازی با ماله پروانه:

  • چه کسی را برای بتن ریزی انتخاب کنیم؟
  • روش‌های عمده کفسازی با ماله پروانه‌ای
  • کف سازی با ماله پروانه کیفیتی را که می‌تواند ارائه دهد؟
  • جمع بندی و نتیجه گیری

چه کسی را برای بتن ریزی انتخاب کنیم؟

باید سعی کند از نیروی کار استفاده کنید که بتواند کار با کیفیت را برای شما ارائه دهد و کار با کیفیت و ثمره تلاش و کوشش نیروی کار و دقت و توجه در فرایند اجرای کار می‌باشد باید از افراد کمک بگیرید که بدانند کفسازی صنعتی با ماله پروانه به چه طریقی است. همینطور وقت بگذارند و دقت لازم و کافی را در این حیطه داشته باشند. آن‌ها که از بیرون به این مسئله وجود میایند در پی راه حل قطعی باید باشند راه‌حلی که به گونه‌ای باشد که نارسایی را در اجرای فرآیند بتن ریزی پس از انجام آن به وجود نیاورده باشد.

فراموش نکنید که بتن ریزی حرفه‌ای و بتن رنگی خود بخشی از همه سیستم می‌باشد که در صورتی که از این بهتر میزان استفاده کنید دیگه نباید نگرانی خاصی را در اجرای فرآیند داشته باشید و نگرانی هم در این زمینه دیگر معنایی ندارد مهم آن است که هیچ معیار مشخص و ثابتی برای این فرایند وجود ندارد که این فرهنگ در مکان‌های مختلف و زبان‌های مختلف اجرا می‌شود و برای تمایز آن نمی‌توان تفاوتی قائل شد لازم به ذکر است که این فرایند برآیند این نیست که اختراع شده باشد یا به وجود آمده باشد بلکه این فرآیند اقتباسی است که افراد می‌توانند دانش آن را از دیگران دریافت نمایند.

 

 روش‌های عمده کفسازی با ماله پروانه‌ای

دو روش عمده برای کف سازی با ماله پروانه وجود دارد که بسته به نوع دستگاه‌هایی که در بین پیمانکاران و ساختمان سازان رواج دارد و از این روش‌ها می‌توان استفاده نمود. به گونه‌ای ساده اگر بخواهیم اشاره کنیم می‌توانیم بگوییم که این دستگاه‌ها بسته به نوع مکانی که قرار است بر روی آنها که عمل بتن ریزی انجام شود اندازه‌شان دچار تغییر و کشمکش می‌شود حتی من خودم شخصاً طرفدار دستگاههای دستی هستم اما باید توجه کرد که دو دستگاه به طور کلی وجود دارد دستگاه بزرگ که اپراتورها بر روی آن به راحتی سوار می‌شود و آن را هدایت می‌کند و هرگونه خواستند آن را به هر طرف که خواستند هدایت می‌کنند و به راحتی توسط این دستگاه سطوح مختلف را صاف می‌کنند و به قولی سبب بازآوری یک نوع شکل خوب در بتن ریزی با ماله پروانه  می‌شوند هرچند که تفاوت اندکی هم این روش با روش دستی دارد و سبب ایجاد زوایای چشم نواز و بسیار زیبا ‌شود و سطوح صاف و بسیار قابل تحمل را به وجود می‌آورد. روش دیگر روش دستی است که در این روش کف سازی با ماله پروانه دستی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در این روش کف سازی با ماله پروانه‌ای به صورت دستی صورت می‌گیرد و اپراتور عمل کف سازی با ماله پروانه را در دست می‌گیرد و به مسطح کردن سطوح مختلف می‌پردازد که در این شیوه بسته به نوع دقتی که اپراتور می‌تواند داشته باشد کیفیت صطح می‌تواند تعیین شود.

کف سازی با ماله پروانه

کف سازی با ماله پروانه

و این که چه کیفیتی را از خود بروز دهد آیا یک خط پررنگ که معرف مرزهای دقت باشد از خود نمایان می‌کند یا کیفیت ضعیف را از خود نشان می‌دهد این بدین معنی است که هر سیستم از چیزی شبیه به فرآیندی که در آن اجرا می‌شود نشات می‌گیرد اگر به درستی اجرا شود کیفیت خروجی نهایی سیستم نیز به درستی نمایش می‌شد و اگر کیفیت آن ضعیف باشد خروجی نهایی نیز ضعیف باشد و این هم جالب‌ترین مساله این است که را برای خودم نگه داشته باشم چراکه مسئله را در کاملترین شکل خود نشان می‌دهد و آن است که وقتی که بتن ریزی توجهش معطوف به عوامل دیگر مانند عوامل محیطی و سروصدای محیطی باشد و با تلفن همراه خود درگیر باشد بدون شک نمی‌تواند کیفیت مطلوبی را برای کارفرما ارائه دهد و این امری بدیهی است که متاسفانه در بسیاری از مکانها را مشاهده می‌کنیم این گونه برخورد با مسئله معرف نگاهی است که متاسفانه در نزد بیشتر بتن ریزان وجود دارد.

کف سازی با ماله پروانه کیفیتی را که می‌تواند ارائه دهد؟

کیفیتی که در کف سازی با ماله پروانه مشاهده می‌شود معمولاً کیفیت بسیار بالا می‌باشد و علت این کیفیت نیز روشی است که در آن اجرا می‌شود و دیگر مانند گذشته نیست که کف سازی با ماله پروانه دستی بسیار صاف نمودن بتن ریزی که انجام شده بماند و اکنون روش به این صورت است که با کف سازی با ماله پروانه که در دو گونه ماله پروانه برقی کوچک و ماله پروانه برقی بزرگ است اقدام به ساف نمودن انواع سطوح می‌نمایند که در این روش امکان سعی و خطا بسیار اندک می‌باشد و با توجه به استفاده از دوربین لیزری در این فرایند که مورد استفاده قرار می‌گیرد کیفیت نهایی و خروجی کار بسیار بالا می‌شود و اکثر کارفرمایان از این پروژه‌ها راضی می‌باشند.

کف سازی با ماله پروانه از پرکاربرد ترین خدمات درست شده با ماله پروانه ای میباشد.

یکی از مهم ترین مسائل کفسازی با ماله پروانه استفاده از ماشین های باکیفیت و

پرسنل متخصص و اجرای بتن با ماله پروانه میباشد که شرکت اکسیر صنعت ایستا با سابقه درخشان در این زمینه

و با همکاری با مراکز خارجی و متخصص این کار را به بهترین و مدرنترین روش انجام میدهد

پروژه های انجام شده توسط ما نشانی از اعتبار ما در زمینه اجرای بتن با ماله پروانه میباشد.

 

کفسازی صنعتی با ماله پروانه

کفسازی صنعتی با ماله پروانه یکی از تخصصی ترین مسائل کفسازی میباشد که شرکت

اکسیر صنعت با تجارب و دانش و امکانات وسیع با بیش از بیست و پنج سال فعالیت گسترده وحرفه ای

با همکاری شرکتهای معتبرخارجی وداخلی در زمینه تخصصی کفسازی صنعتی

که در تمامی صنایع ایران وخارج از کشور مورد استفاده میباشد فعایت دارد.

 

مراحل کف سازی با ماله پروانه:

۱- ساخت ابتدای بستر و برداشت کد

۲- درمرحله دوم اجرای مش گذاری و آرماتوربندی

۳- بتن الیافی در آرماتور

۴- اجرای روان کننده بتن

۵-مرحله الیاف پلی پروپیلن در بتن

۶-عملیات مهم بتن ریزی

۷- پاشیدن پودر سخت کننده بر روی بتن( خشک پاش)

۸-اجرای لایه سخت کننده ( ملات سخت کننده )

۹- کف سازی با ماله پروانه

۱۰- ایجاد درز های مجازی به وسیله کاتر

و انجام مراحل پایانی ….

 

 نکات مهم کف سازی :

مقاومت در برابر نفوذ ، عبور رطوبت ، استحکام و پایداری از دیگر ویژگی های عمده ی کف سازی می باشد.

از ویژگی های کف سازی می توان از مقاومت در برابر اصوات و حرارت و آتش را نام برد.

انتخاب نوع کف سازی با ماله پروانه بستگی به محل و نوع عمل کرد آن نیز دارد.

در محل هایی که رفت و امد وسایل سنگین (تعمیرگاه ها ) مورد طراحی باشد استحکام و پایداری کف سازی اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد

درکف سازی زیر زمین ها یا سرویس های بهداشتی نفوذ رطوبت عامل عمده نوع کف سازی می باشد

در فضاهایی مانند ایستگاه های راه آهن یا ادارات دوام کف سازی بسیا بیشتر از فضا های مسکونی مطرح است

و کف سازی با ماله پروانه در مکان های دیگر و انواع خاص خودشان ….

جمع بندی و نتیجه گیری

باید به این نکته توجه واقع شود که کف سازی با ماله پروانه سبب می‌شود که هدف نهایی بتن ریزی کف و سیستم به طور مطلوب این است که به درستی اجرا شود به عبارتی بتن ریزی در برخورد با یک مسئله یا موضوع قرار نمی‌گیرد بلکه مسئله با موضوع اصلی آن بسته نمودن در سطح ممکن است که قرار است بر روی آن کار اجرا نمایند درست بودن فرم را می‌توان در سازگار بودن آن با زمینه که قرار است بر روی آن اجرا شود دانست چرا که این زمینه, زمینه‌ای است که معمولاً مکان پر تردد و پر رفت و آمد است معمولاً پارکینگ ها سوله‌ها و انبارها را شامل می‌شود همچنین پمپ بنزین را که خودرو فراوانی هر روز در آن عبور می‌کنند و اقدام به پر کردن باک بنزین خود می‌نماید از این رو تا زمانی که در ذهن و عمل برای مکان صورت نگیرد خوانایی برنامه گونه‌ای برای مسیری که وجود نداشته باشد به عبارت دیگر در این فرآیند ابتدا باید مسئله‌ای را تا ریشه‌های آن دنبال نمایید و سپس نوع الگو برای آن تعریف کنید تا به ریشه‌های اصلی دسترسی پیدا کنند از این رو تا هنگامی که ذهن مدیر و مهندس پروژه مرتب و تصویر روشنی از مسائل و جنبه‌های نداشته باشد نمی‌تواند فرم سازگار و کیفیت مطلوب را خلق کند و به عبارتی ممکن است کیفیت نهایی بتن ریخته شده و کف سازی با ماله پروانه زیاد مطلوب نباشد.

اجرای بتن با ماله پروانه

بتن یکی از مصالح ساختمانی است که به شدت به خاطر دوام و پایداری آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. اجرای بتن با ماله پروانه به فرآیند ریختن بتن در محل مورد نظر گفته می‌شود. به عبارت دیگر، وقتی بتن در محل پروژه ساخته می‌شود ریخته‌گری بتن نامیده می‌شود. فرآیند بتن در شرایط مختلف بسته به آب و هوا متفاوت است. به طور کلی در اجرای بتن با ماله پروانه و کف سازی با ماله پروانه اقداماتی را انجام می‌دهند که برای شما در زیر توضیح داده خواهد شد.

 

اجرای بتن با ماله پروانه

گام‌های مهمی وجود دارند که باید برای شروع فرآیند بتن ریزی با ماله پروانه  را انجام دهید. در حقیقت، برای انجام این فرآیند باید بررسی کنید که مشخصات سایت پروژه مطابق با نقشه، مشخصات فنی و استانداردها می‌باشد. برای انجام این کار باید از مراحل زیر پیروی کنید.

  • ابتدا باید نحوه بسته شدن اتصالات را بررسی کنید.
  • قطر میل‌گرد و تعداد و فاصله آن‌ها را بررسی کنید.
  • گام بعدی در نظر گرفتن زیر و نیز تقویت آن است.
  • سطح بتن باید برای تمیزی مورد بررسی قرار گیرد. علاوه بر این، تمیز کردن میله‌ها و قالب‌ها باید کنترل شود.
  • فاصله بین محور نیز باید کنترل شود.
  • ابعاد پایه و همچنین شناخت عوامل دیگری هستند که باید در نظر گرفته شوند.
  • شکاف بین پیچ‌ها نیز باید بررسی شود.
  • و در نهایت سطح بتن نیز باید کنترل شود.

 

ارزیابی بتن و اجرای بتن با ماله پروانه

برای شناخت مواد و تجهیزات مورد نیاز برای بتن ریزی برای انجام فرآیند بتنی وجود دارند، برای این کار ابتدا باید نوع بتن را در نظر بگیرید. به دلیل انواع مختلف بتن, مواد و تجهیزات برای بتن متفاوت هستند. برای مثال، برای انواع بتنی که در سایت ساخته شده‌اند، شما به مواد با کیفیت در سایت نیاز دارید. تجهیزات اصلی و مواد مورد نیاز برای عملیات بتن ریزی کف با ماله پروانه به شرح زیر هستند:

اگر می‌خواهید بتن را در محل بسازید، باید مواد کافی در محل وجود داشته باشد.

حضور یک میکسر بتن در محل و بررسی سلامتی آن و عملکرد صحیح قبل از عملیات بتن ریزی بسیار مهم می‌باشد. تعداد وسایلی که مورد نیاز است بستگی به نوع پروژه و همچنین قابلیت مالی شما دارد. حداقل دو دستگاه بتنی برای اجرای عملیات یکپارچه بتن مورد نیاز است.

همینطور نیز باید برای ماشین‌های بتن ریزی دیگر هم مورد استفاده قرار گیرد. به طور کلی، باید حداقل دو دستگاه در محل پروژه وجود داشته باشد. که یکی از دستگاه‌ها به عنوان جایگزینی برای ابزار اصلی است. عملکرد مناسب این دستگاه‌ها باید قبل از اعمال بتن ریزی بررسی شود.

حمل بتن

حمل و نقل بتن یکی از مهم‌ترین قدم‌هایی است که برای داشتن بتن مناسب به آن نیاز است. زیرا این مرحله می‌تواند بر کیفیت و کارایی بتن تأثیر بگذارد. به طور کلی, در زمان حمل, فرآیند انتقال بتن باید به گونه‌ای باشد که تغییر قابل‌توجهی در فاصله لغزش بتن, مقدار هوا, یکنواختی بتن و نسبت آب به سیمان در طول انتقال بتن از کارخانه بتن به محل پروژه وجود نداشته باشد. با توجه به این, شما باید یکی از روش‌های مناسب حمل و نقل بتن را انتخاب کنید. در میان روشهای دیگر, توانایی جداسازی مواد از یکدیگر, آب ریزی روی آن‌ها و همچنین امکان ورود مواد خارجی به مخلوط بتن را در نظر بگیرید.

همانطور که می‌دانید, بتن در سیستم CIC یک سیستم ساخت‌وساز است. در این سیستم, بتن کمی متفاوت است و دمای آن در محدوده صفر تا ۱۰ درجه سلسیوس است. اگر در این سیستم, بتن به دمای زیر صفر خنک شود, بتن با همان حرارت آزادشده از پیوستگی اولیه سفت می‌شود. حتی در شرایط هوای گرم, قالب پلی استایرن موجود اجازه تبخیر در آب را نمی‌دهد و در نتیجه رطوبت تا زمان سختی نهایی بتن باقی می‌ماند.

اجرای بتن با ماله پروانه

اجرای بتن با ماله پروانه برای صیقل دادن و تمیز کردن سطح یک کف سیمانی استفاده می‌شود. در اجرای بتن و کفسازی صنعتی با ماله پروانه دو نوع دستگاه وجود دارد که در نوع اول انسان بر روی سطح دستگاه قرار می‌گیرد و عملیات‌های کنترل و صیقل دادن را انجام می‌دهد و برای پرداخت سطوح بزرگ به کار می‌رود. و نوع دوم که از اندازه‌های مختلف استفاده می‌کند به صورت دستی کنترل می‌شود و اپراتور خودش آن را کنترل می‌کند. کیفیت سطح پرداخت‌شده به روش کشش و عملکرد اپراتور دستگاه بستگی دارد.

کیفیت سطوح کف سیمانی با استفاده از روکش سطح به روش و کشش و عملکرد کارکنان با دستگاه بستگی دارد.

 

روند اجرای بتن با ماله پروانه

نیاز به استفاده از ضد یخ‌ برای بتن تحت شرایط سرد در اجرای بتن با ماله پروانه وجود دارد. هنگامی که یک ضد یخ را انتخاب می‌کنید باید توجه نمایید که ضد یخ‌ها برای استفاده در بتن دارای دو ویژگی مناسب هستند: ابتدا می‌تواند نقطه انجماد آب درون بتن و ثانیاً ً آن را به عنوان یک شتاب‌دهنده در حفظ بتن و افزایش قدرت بتن اولیه کاهش دهد. در مورد انواع ضدیخ شما باید توجه داشته باشید که در روند روند اجرای بتن  انواع ضد یخ‌ها برای استفاده در انواع بتن پیش‌ساخته و آن‌هایی که بتن آلومینیوم و گالوانیزه دارند توصیه نمی‌شود.

همچنین در پروژه‌هایی که در آن خوردگی بتن در طول عمل زیاد است توصیه می‌شود از ضد ضد یخ بر پایه مواد دیگر به جای استفاده کرد.

جمع بندی و نتیجه گیری

همانگونه که اشاره شد به اجرای بتن  مزایای فراوانی را برای شما ایجاد می‌کند. این فرایند سبب می‌شود که سطح صاف و یکنواخت داشته باشید و با توجه به اینکه این سطح با لیزر اندازه گیری می‌شود هیچگونه ترک خوردگی در آن مشاهده نشود. اما البته این مستلزم این باشد که برای مدت ۷ روز بر روی سطوح آب بپاشند که این پاشیدگی آب سبب می‌شود مقاومت بتن تا حد زیادی افزایش یابد و همانطور که توجه کردید اجرایی بتن ماله پروانه بسیار مقرون به صرفه‌تر از روش‌های دیگر است چرا که با توجه به عمر مفیدی که بر روی بتن ایجاد شود دیگر نیازی نیست در طول چند سال بعد مجدداً اقدام به باز تولید بتن نمایید و البته باید توجه کنید که اپراتور که دستگاه را هدایت می‌کند نیز باید آمادگی و توانایی لازم را برای اجرای این فرآیند داشته باشد و در صورتی که آمادگی لازم را نداشته باشد و دانشی در این حوزه نداشته باشد می‌تواند کیفیت ضعیف را برای شما به ارمغان آورد.

 

اجرای بتن با ماله پروانه ،ماله هلی کوپتری یا ماله برقی یا  ماله موتوری نیز نامیده میشود

ولی تمامی این اسامی برای مهاوره ای کردن اجرای بتن به روش مکانیزه میباشد.

اجرای بتن به دو نوع موتوری و برقی صورت میگیرد.

بتن با ماله پروانه از نوع برقی میباشد.

 

کاربرد بتن با ماله پروانه :

۱-پارکینگ طبقاتی , اداری , تجاری و مسکونی
۲-سوله و سردخانه
۳- پمپ بنزین
۴-محوطه
۵- پیاده رو و راه و باند
۶- فونداسیون و سقف
و اجرای بتن با ماله پروانه در تمام مکان های مد نظر مشتری.

بتن ریزی کف با ماله پروانه ای :

  • اجرا توسط بتن آماده
  • اجرا با تراز شیب همراه با دوربین
  • صاف سازی سطح
  • باز کردن درز ها به اندازه مورد نیاز
  • اجرای بتن با ماله پروانه ای و پودر ضد سایش

 

نکات مثبت بتن ریزی با ماله پروانه:

۱- صافی و تمیزی سطح کار شده

۲- امکان تغییرات مد نظر مشتری و تغییرات انعطاف پذیر در سطح اجرای بتن با ماله پروانه

۳-  از هرگونه شکستگی و یا ترک خوردگی جلوگیری میکند

 

لازم به ذکر است:

قبل از شروع به انجام هرکاری باید مشورتی داشته باشیم ، برای اجرای بتن 

مشاهده نمونه کارها و تماس با متخصصین جهت مشاوره از بهترین روش ها میباشند که

توصیه میشوند ، برای دریافت مشاوره منطقی و درست ما مشاورانی متخصص را برای خدماگذاری به مشتریان معرفی میکنیم.

کافیست با ما در تماس باشید.

و مشکلتون را به صورت رایگان مطرح کنید که به بهترین روش چاره اندیشی بشود.

 

یکی از مهم ترین مسائل:

یکی از مهم ترین مسائل اجرای بتن با ماله پروانه استفاده از ماشین های باکیفیت و

پرسنل متخصص میباشد که شرکت اکسیر صنعت ایستا با سابقه درخشان در این زمینه

و با همکاری با مراکز خارجی و متخصص این کار را به بهترین و مدرنترین روش انجام میدهد

پروژه های انجام شده توسط ما نشانی از اعتبار ما در زمینه اجرای بتن با ماله پروانه میباشد.

 

قیمت بتن با ماله پروانه:

در محاسبه قیمت اجرای بتن با ماله پروانه دستمزد عومل انسانی و عوامل اجرایی را نباید دست کم گرفت.

با توجه به اینکه درصد عمده ای از بتن با ماله پروانه توسط نیروی انسانی متخصص صورت می گیرد.

 

مجریان اپوکسی

اینکه شمامجری کفپوش آپوکسی باشید کار بسیار آسانی نیست و باید توجه کنید که باید به یک حوزه در این حوزه وارد شوید تا بتوانید یک پروژه اپوکسی را به درستی اجرا نمایید. چرا که مجری یا مجریان اپوکسی باید بتوانند یک پروژه را به صورت کاملاً یکدست و بدون نقص تحویل کارفرمای خود قرار دهند و این امر با تجربه و دانش در این حوزه مرتبط می‌باشد چرا که وقتی یک سطح به طور ناقص تحویل مشتری و کارفرما داده شود مشتری نمی‌تواند سالها از آن با اطمینان کامل استفاده نماید.

سال گذشته یکی از مشتریان کفپوش اپوکسی با ما تماس گرفت بعد با ما در ارتباط بود و به این نکته اشاره می‌کرد که یکی از همکاران ما شوربختانه اقدام به نصب کفپوش برای مشتری گرامی نموده بود اما متاسفانه کیفیت نهایی کفپوش به قدری ضعیف بود که مشتری با ناراحتی فراوان در این حوزه مواجه شده بود وقتی که این مشتری عزیز با ما تماس حاصل نمود خیلی از افراد کفپوش کار اپوکسی ناراضی بود و گفت اکثریت مجریان اپوکسی دانش کافی ندارد و اکثر مردم را با یک چشم نگاه می‌کرد. برای اینکه شما نیز به مشکل این دوست عزیز بود مواجه نشوید حتماً توصیه می‌کنم پیش از اجرای واگذاری پروژه خودتان به یکی از مجریان آپوکسی یا سایر همکارانی که در این حطیه فعالیت می‌کنند, حتماً این مقاله را با دقت مطالعه نمایید تا با مشکلاتی که ایشان وسایر دوستان با آن مواجه می‌شوند مواجه نشوید.

نکاتی از اپوکسی:

  • چه پارامترهایی برای انتخاب مجری کفپوش آپوکسی باید در نظر داشته باشیم؟
  • بهترین مجریان آپوکسی چه کسانی هستند؟

 

 چه پارامترهایی برای انتخاب مجری کفپوش آپوکسی باید در نظر داشته باشیم؟

فرض کنید با یک بیماری سهمگین مواجه شده‌اید و پزشک مراجعه نموداید. ابتدا به سؤال و جواب در مورد پزشک‌های مختلف می‌پردازید تا به نتیجه برسید که پزشک مورد نظر شما بر سایر پزشکان برتر باشد و سپس به آن رجوع می‌نماید. مسئله روکش اپوکسی نیز به همین سان می‌باشد شما قصد دارید محیطی را که همیشه با آن سر و کار دارید به یک مجری کفپوش کار بسپارید که کفپوش اپوکسی را برای شما اجرا نماید در وهله اول باید بدانید که این محیط را باید به چه کسی واگذار نمایید تا کار با کیفیت و ارزشمند به شما ارائه دهد تا دچار مشکل و چالش نشوید.

برای اینکه وارد این بحث و چالش با مجریان اپوکسی نشوید باید به نکات زیر توجه نمایید:

  1. در وحله اول باید با مجریان اپوکسی مورد نظر خود گفتگو کنید و بگذارید هر چه که مد نظر خود بود در مورد طرح قرار است اجرا کند برای شما بیان کند.
  2. در این گام باید اجازه بدهید هنگامی که صحبت فقط به طور کامل پایان یافت از او بابت صحبت‌هایی که پیرامون کاری که قرار است اجرا کند تشکر کامل نمایید.
  3. در این مرحله باید از میان مجریان اپوکسی مجری نظر خود را گزینش نمایید.
  4. در این مرحله به مرحله اجرای پروژه می‌رسید.
  5. این مرحله ممکن است بسیار حائز اهمیت باشد چرا که ممکن است فردی که پروژه قصد دارد تا کار شما اجرا نماید دانش و تخصص کافی در زمینه اجرای پوشش اپوکسی را برای شما نداشته باشد ممکن است که کار بی کیفیت و کم اهمیت را برای شما ارائه بدهد هم چنین فردی که این پروژه را ارائه نماید ممکن است که این پروژه را به عنوان آزمایش انجام دهد توانایی اجرای کار را دارد پس مراقب باشید از مجریانی استفاده کنید که قبل از سابقه اجرایی کارهای مفید را داشته‌ باشد.
  6. در این مرحله فارغ از اینکه کار با کیفیت برای شما اجرا نموده باشد و از شما دریافت مبلغ بیشتری را ممکن است داشته باشند و شما هم با این کار به صورت برای شما انجام شده است که کار خیلی باکیفیت برای شما اجرا شده است اما بعداً متوجه می‌شوید که کار چقدر بی کیفیت صورت گرفته است و مراقب باشید در مرحله قبلی نظارت بیشتری داشته باشید در صورت اجرا نشدن کار با کیفیت مطلوب کار به مجری دیگری واگذار نماید.
  7. افرادی که در این زمینه آگاهی ندارند به طور مداوم وقتی کار را برای فرد با کیفیت نامناسب اجرا می‌کنند اقدام به اجرای کارهای مشابه با کیفیت نامناسب‌تر نیز برای افراد دیگر می‌کنند. متاسفانه بسیاری از افراد است که عادت دارند کارها را با کیفیت بسیار پایین و به نوعی ماست مالی را سرهم‌بندی که خیلی زود برای دریافت پروژه برای آنها به پول ختم شود.
  8. به این نکته توجه کنید که بسته به فعالیتی که قرار است که اجرا شود نوع کفپوش آپوکسی باید متفاوت باشد مثلاً برخی از مجریان آپوکسی این مطلب را می‌ گویند که بله یک کفپوش می‌تواند برای محیط‌های متنوع باشد بلکه این کاملاً اشتباه است چرا که کفپوشی که ممکن است برای منزل محل کار و دیگر مراکز اداره, صنعت و … مورد استفاده قرار گیرد کاملاً متناسب باشد و متفاوت باشد چرا که کیفیت محیط و همینطور نوع رفت و آمد است و هزینه‌ای که قرار است که پوشش با آن اجرا شد کاملاً با سطوح مختلف می‌باشد.

بهترین مجریان آپوکسی چه کسانی هستند؟

از این بحث‌ها که عبور کنیم باید توجه کرد که در این سطح هر فردی هزینه زندگی خود را باید تأمین نماید و بررسی کار به معیار حجم کاری که انجام می‌دهد و هزینه‌های کار را برآورد و تعیین می‌کند اما باید به این نکته توجه ویژه شود که بسیاری از افراد فقط کم پرداخت نمودن پول برایشان مورد اهمیت است و به این علت به مجری بی کیفیت مراجعه می‌کنند چرا که افراد در قیمت تمام شده کار خود را تا حد زیادی کاهش می‌دهند و به خاطر همین از مواد بی کیفیت استفاده.

باید به این نکته توجه شود که اگر شما قصد کار با کیفیت مطلوب را برای پوشش و سطوح خود استفاده نمایید باید از مجریان اپوکسی با کیفیت بالا و دارای تجریبه استفاده نمایید. مجریانی که در این حوزه تخصص دارد و دانش کافی را از قیمت کفپوش اپوکسی دارند می‌دانند چگونه پروژه را برای شما اجرا نمایند. مثلاً در حوزه کفپوش باید بدانند که مرغوب‌ترین جنس, کفپوش سه بعدی آلمانی محسوب می‌شود که قیمت نهایی تمام شده آن از کفپوش های ایرانی بسیار بالاتر است. توصیه می‌کند که ابتدا شما به عنوان مالک پروژه باید تعهد نسبت به کار خود داشته باشید وقتی که شما به کار خود متعهد باشید و اجناس با کیفیت برای کار و مورد خود تهیه کنید مطمئن باشید مجری هم که بالای سر پروژه شما قرار می‌گیرد این تعهد را حس می‌کند و می‌داند که اگر کاری را دریافت کند حتماً باید کار با کیفیتی را نیز تحویل شما دهد.

مجریان اپوکسی

مجریان اپوکسی

شرکت اکسیر صنعت ایستا از مجریان اپوکسی

مورد تایید استاندارد های جهانی و وزارت بهداشت ، دارابودن  تجارب و دانش و امکانات وسیع همراه با بیش از بیست و پنج سال فعالیت گسترده وحرفه ای

و همکاری شرکتهای معتبرخارجی وداخلی در زمینه تخصصی اجرای اپوکسی اکثر محصولاتی که در تمامی صنایع ایران وخارج از کشور

مورد نیاز وکاربرد میباشد فعایت دارد

با دارا بودن دپارتمانهای نماینده گان خارجی- دپارتمان نمایندگان داخلی –دپارتمان مجریان-دپارتمان مارکتینگ

در کلیه استانها کشور خدمات شایانی را به برخی صنایع کشور عرضه نموده.

خدمات رسانی در زمینه های :

اجرای انواع اپوکسی پلی اورتان / پلی یورتان

مجریان اپوکسی سه بعدی / خط کشی پارکینگ / خط کشی رمپ / روکش اپوکسی

 

مزایای اجرای اپوکسی :

آنتی باکتریال بودن، بهبود موارد بهداشتی ، اجرا بدون درز ، مقاومت بسیار بالا

ضد الکتریسیته و ضد جرقه ، مقاوم در برابر قوی ترین اسید ها و

مواد شوینده ها از ویژگی های مهم اجرای درست مجریان اپوکسی است.

ضد خط خش ، عمر مفید بالا ، قابلیت تعویض طرح و رنگ و نقش در صورت تمایل بعد از مدت ها استفاده

آب بند کننده سطوح ، زیبایی فوق العاده ، نظافت آسان و

همچنین رنگ اپوکسی گزینهٔ مناسبی برای جلوگیری از خوردگی و زنگ‌زدگی در صنایع هستند.

 

اجرای اپوکسی روی :

جنس سطوح مورد استفاده:

بر روی تمامی سطوح از جمله بتن ، کاشی ، سرامیک ، سنگ و غیره

مکان های مورد استفاده :

مجریان اپوکسی ما در سالن ها ، کارخانه جات ، انبار ها ، سوله ها ، سالن های ورزشی

سالن های آرایشی و بهداشتی ، آشیانه هواپیما ، رمپ ها و پارکینگ ها ، فروشگاه ها

بیمارستان ها و مطب ها ، هتل ها ، استخر ها ، سالن های تولید ، منازل ، سرویس های بهداشتی و غیره متخصص اند.

 

کفپوش اپوکسی

اپوکسی و کاربردهای آن:

  • کفپوش اپوکسی چیست؟
  • کفپوش اپوکسی برای چه سطوحی مناسب است؟
  • کفپوش اپوکسی چه مزایایی دارد؟
  • کفپوش اپوکسی چه معایبی را به همراه دارد؟
  • جمع بندی و نتیجه گیری

کفپوش اپوکسی چیست؟

اگر بخواهیم خیلی ساده به این پرسش پاسخ بدهیم باید اشاره کنم که کفپوش اپوکسی یک نوع پوشش از جنس پلیمر محسوب می‌شود که این نوع پوشش بر روی بسیاری از سطوح مثل بتن یا موزاییک مورد استفاده قرار می‌گیرد و در لایه‌های مختلف آن اجرا می‌گردد.

البته در پوشش‌های بسیار سخت مانند سنگ بتن و یا موزاییک نیز می‌توانید از پوشش اپوکسی استفاده کنید که علاوه بر حفظ مقاومت این نوع عناصر, افزایش عمر مفید آن نیز کمک شایان توجهی می‌شود. در خصوص این که پوشش اپوکسی را می‌توان روی آسفالت اجرا کرد یا خیر نظرات متناقض فراوانی وجود دارد که برخی معتقدند که این پوشش را می‌توان روی آسفالت اجرا کرد و برخی معتقدند که این پوشش و نمی‌توان روی آسفالت اجرا کرد.

اما نمی‌توان نظر قطعی راجع به اجرا یا عدم اجرای پوشش اپوکسی روی آسفالت را ارائه نمایند اما باید توجه کرد که روکش اپوکسی در حالی که مناسب‌ترین و مقاوم‌ترین کفپوش های موجود در بازار محسوب شود که علاوه بر حفظ زیبایی سطوح مختلف به افزایش ایمنی ستون کمک می‌کند.

 کفپوش اپوکسی برای چه سطوحی مناسب است؟

همان طور که در بالا اشاره شد کفپوش اپوکسی بتن با توجه به حساسیت‌های ویژه و منحصر به فردی که دارد می‌توان آن را روی عناصر مختلف از قبیل سنگ و موزائیک و بتن مورد استفاده قرار گیرد و سطوح پستی و بلندی را بسیار خوب پوشش می‌دهد در نتیجه می‌توان نتیجه گیری کرد که اگر سطح مورد نظر شما حتی اگر دارای پستی بلندی می‌باشد می‌توان از روکش اپوکسی استفاده کرده اما به شرطی که آن را پیش از اجرای کفپوش اپوکسی با بتن ماله روی سطوح پوشش دهید.

کفپوش اپوکسی چه مزایایی دارد؟

روکش اپوکسی مزایای منحصر به فرد فراوانی را برای برای شما ایجاد می‌کند که اولین مورد و مهم‌ترین مورد در این حوزه حفاظت از سطح زیرین فضای مورد نظر شماست که سطوح را در برابر انواع فرسایش, سایش و پوسیدگی و همینطور آسیب محافظت می‌نماید.

نکته جالب توجه در مورد این سطوح این می‌باشد که این سطوح به هیچ عنوان گرد و غبار را به خود نمی‌گیرد و یک سطح شفاف و زیبا را به شما ارائه می‌دهد که با توجه به یک دست بودن و فاقد هرگونه درز بودن جز سطوح پرطرفدار محسوب می‌شود.

از دیگر مزایای منحصر به فرد این جهت می‌توان به این امر اشاره کرد که این کفپوش دارای مقاومت در برابر ضربات می‌باشد. آزمایش‌هایی که در آزمایشگاه که صورت گرفته مشخص شده است که این سطح می‌تواند بارهای وارده را به اندازه ۵ تا ۶ تن را روی خود حمل کند.

این سطح همچنین دوره مقاومت شیمیایی بسیار بالایی می‌باشد چرا که در مقابل هر گونه پدیده شیمیایی نظیر اسید حلال قلیا و سایر عناصر شیمیایی و مواد شیمیایی به خوبی قدرت تحمل بالایی را از خود نشان داده است.

همینطور زیبایی این سطح که بسیار شیک و مدرن می‌باشد سبب جلب توجه بسیاری توسط مشتریان شده است. از نکات حائز اهمیت سطح اپوکسی می‌توان به این امر اشاره کرد که روکش اپوکسی دارای رنگ بندی‌های متنوع می‌باشد و بسیاری از مکان مشاهده شده است که خود مشتری رنگ مورد نظر خود را سفارش می‌دهد و شرکت پوشش را با توجه به نیاز مشتری رنگ مورد نظر رو به مشتری ارائه می‌دهد.

از دیگر نکات حائز اهمیت اپوکسی و روکش اپوکسی می‌توان به این امر اشاره کرد که تمیز کردن این سطح بسیار آسان و ساده باشد و مصرف کنندگان هیچ نگرانی نباید در زمینه شستشو و تمیز کردن سطوحی که از روکش اپوکسی استفاده می‌شود داشته باشند.

جمع بندی و نتیجه گیری

به هر حال آنچه که قرار است در اینجا به آن اشاره کنم این است که تمام موارد لازم در بالا به آنها اشاره شد اما باید اشاره کنیم که افرادی که از کفپوش اپوکسی و یا همان روکش اپوکسی در محیط‌های خود استفاده کرد به هیچ عنوان از استفاده از این روکش پشیمان نشدند چون که هم محیط زیبایی در داخل خانه ایجاد شده است و همین که مقاومت فوق العاده را برای محیط خود به وجود آورده‌اند و همین طور که از عناصر کف محیط خود توانستند به درستی محافظت نمایند.

کفپوش اپوکسی کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی کفپوش اپوکسی

انواع کفپوش اپوکسی :

اپوکسی پارکینگی

اپوکسی بهداشتی

اپوکسی آنتی باکتریال

اپوکسی ۳بعدی

اپوکسی ضداسید

اپوکسی صنعتی

 

فوایده این نوع کفپوش :

کفپوش اپوکسی به راحتی بر روی کف های بتنی قابل اجراست

و در نهایت سطح کفپوش اپوکسی سطحی مقاوم به ارمغان می آورد

که جدا شدگی، لغ شدگی، پوسته شدن و بلند شدن لبه ها در آن دیده نمیشود.

 

ویژگی های کفپوش اپوکسی :

اپوکسی بعدازاین که کاملاً خشک شدند.

قابل شستشو هستند و به علت داشتن خاصیت کشسانی و انعطاف‌پذیری که دارند.

در زمان تغییر شکل سطح زیرین و در مقابله ضربه مقاومت زیادی دارند و نکته‌ای که باید در مورد مواد اپوکسی رعایت کنید.

اینکه این مواد فشار مثبت عمل می‌کنند یعنی هر مقدار آب روی سطح آن باشد مشکلی ندارد.

ولی اگر آب به زیر آن نفوذ کند یا سطح زیر رطوبت داشته باشد مواد اپوکسی این فشار رو تحمل نمی‌کنند و کفپوش باد می‌کند.

و این به دلیل املاح آمین داخل آب هستش که به مواد آمین داخل کفپوش فشار می‌آوردند.

گروه اکسیر صنعت ایستا

گروه اکسیر صنعت با تجارب و دانش و امکانات وسیع با بیش از بیست و پنج سال فعالیت گسترده وحرفه ای

با همکاری شرکتهای معتبرخارجی وداخلی در زمینه تخصصی (کفپوش اپوکسی)

اکثر محصولاتی که در تمامی صنایع ایران وخارج از کشور مورد نیاز وکاربرد میباشد فعایت دارد.

برای اطلاع از قیمت کفپوش اپوکسی با ما در تماس باشید.

شماره تماس :

۰۲۱۶۶۰۱۴۹۸۸
آقای شهلایی:  ۰۹۱۲۳۴۶۷۸۵۴

دستورالعمل عمومی رنگهای صنعتی

برخی از رنگها نظیر اپوکسی ها و یا برخی از پلی اورتان ها از دو، سه جزء تشکیل شده اند (معمولا جزء رنگ یا A جزء هاردنر B)

این اجزا در زمان مصرف به نسبت معین که( نسبت اختلاط Mixing ratio) نامیده می شود با یکدیگر مخلوط می گردد . نسبت اختلاط توسط شرکت سازنده معین شده باید توجه نمود که اختلاط اجزاء باید دقیقا مطابق نسبت وزنی با حجمی مشخص شده انجام پذیرد. اعمال نظارت شخصی و هر گونه تغییر در این نسبت و یا اختلاط اجزاء به طور چشمگیر و یا حدسی باعث کاهش چشمگیری در کیفیت رنگ شده و کیفیت رنگ را از گارانتی این شرکت خارج می نماید .