ضدحریق پایه سیمانی

پوشش ضد حریق پایه سیمانی, یک لایه برای حفاظت از فولاد و بتن در برابر آتش و سوختگی است. پوشش ضد حریق مقاوم به آتش می‌توانند برای محیط‌های داخلی و خارجی بر روی سطوح فولادی و بتن مورد استفاده قرار گیرند تا از رسیدن حرارت به سطح ماده توسط آتش جلوگیری کنند. گرمای آتش اگر به سازه فولادی یا بتن برسد, مقاومت سازه را کاهش داده و در نتیجه آن را می‌شکند. ساختمان‌هایی که در اثر آتش‌سوزی از هم می‌پاشند, اگر از مواد آتش‌نشانی استفاده می‌کردند, احتمالاً ً برای آن‌ها اتفاق نمی‌افتاد. تأمین آب در محیط‌های با محدودیت مانند بیمارستان‌ها می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد. بعد از کاربرد, پوشش کپسول آتش‌نشانی منبسط و ضخیم می‌شود به طوری که آتش کم‌ترین تأثیر را روی سطح زیر آن دارد. هم چنین به خاطر پایه آبی کپسول آتش‌نشانی, گاز خطرناک را در طول آتش منتشر نمی‌کند و موجب خفگی نمی‌شود. این مقره‌ها را می‌توان بر روی سطوح چوب علاوه بر بتن و فولاد بکار برده شود. اجزای اصلی و شش کپسول آتش‌نشانی ارزان‌قیمت شامل ماسه, پرلیت, ورمیکولیت و گچ بودند. استفاده از گچ در این محصول, هزینه‌های صرف‌شده در آن نسبت به محصولات دیگر را کاهش می‌دهد. همچنین محصولات

بتن رنگی ، پایه گچ وزن کمتری به سازه اضافه کرده و بار کمتری را بر روی ساختمان تحمیل می‌کنند.

نکات ضد حریق پایه سیمانی:

  • عملکرد ضد حریق پایه سیمانی
  • ضد حریق پایه سیمانی برای حفاظت از فولاد و بتون در برابر آتش
  • مزایای ضد حریق پایه سیمانی
  • کاربرد ضد حریق پایه سیمانی
  • مشخصات فنی ضد حریق پایه سیمانی
  • پوشش اطفا حریق ساختمان و اجرای آن بر ساختار فولاد
  • مزایای استفاده از مواد معدنی پایه معدنی چیست؟

عملکرد ضد حریق پایه سیمانی

عملکرد آن در زمان حوادث و آتش‌سوزی بسیار عالی است. این ملات را می‌توان هر جایی که می‌خواهیم استفاده کرد. همچنین, ملات به گونه‌ای می‌باشد که کیفیت آن در طول زمان کاهش می‌یابد. همچنین ضخیم‌تر از دیگر محصولات سیمان است.

از ساختمان‌های مسکونی, مراکز آموزشی, دانشگاه‌ها, دانشگاه‌ها, بیمارستان‌ها, بیمارستان‌ها, بیمارستان‌ها, نیروگاه‌ها, مراکز صنعتی و کارخانه‌ها, انبارها, سالن‌های سینما و مراکز فرهنگی و تفریحی, پمپ‌بنزین‌ها, و به طور کلی در همه جاهایی که آتش‌سوزی رخ می‌دهد. آتش و آتش سوزی وجود دارد, از ضد حریق پایه سیمانی استفاده شود.

رنگ کپسول آتش‌نشانی خاکستری است. چگالی آنها از ۴ / ۰ گرم بر سانتی متر مکعب است. ضریب انتقال حرارت آن است. این فولاد استحکام فشاری mpa ۵۵ – ۳ دارد و باید به ازای هر متر مربع به ضخامت ۱ سانتی متر ۴/ ۵ کیلوگرم مصرف شود.

سطحی که در آن کپسول آتش‌نشانی باید اعمال شود باید خشک و عاری از روغن یا روغن باشد. همچنین هیچ گردی در سطح وجود ندارد. اگر کیفیت سطح زیر سطح کار مناسب نباشد, قبل از پیاده‌سازی باید مشاوره شود. طراحی و پیاده‌سازی دستگاه‌های اطفا حریق باید توسط تیمی از متخصصان انجام شود.

ضد حریق پایه سیمانی برای حفاظت از فولاد و بتون در برابر آتش

مواد مورد استفاده در این تحقیق عبارتند از: ورمی کولیت, دولومیت, پرلیت و مصالحی چون ماسه انبساط سبک, آهک, پرلیت و مواد دیگر. از آن می‌توان برای محیط‌های بسته و خارج از فولاد و بتن ریزی با ماله پروانه استفاده کرد, بنابراین از رسیدن حرارت به سطح ماده با آتش جلوگیری می‌کند. ویژگی‌های آب پایه این نوع هاون می‌تواند کمک زیادی در محیط‌هایی با محدودیت‌های خاص (مانند بیمارستان‌ها) داشته باشد. بعد از اعمال ملات, ملات گسترش می‌یابد و ضخامت آن تا حدی افزایش می‌یابد که آتش کم‌ترین اثر را روی زیر سطحی دارد. علاوه بر این, به خاطر پایه آبی کپسول آتش‌نشانی, شرکت در طول آتش گاز خطرناک منتشر نمی‌کند. این نوع عایق می‌تواند علاوه بر سطح بتون و فولاد چوب به کار رود.

مزایای ضد حریق پایه سیمانی

  1. مقاومت فشاری بالا
  2. عملکرد فوق‌العاده
  3. قابل اجار در همه نقاط سازه
  4. عملکرد بالای ۱۰ سال
  5. بدون از داست دادن کیفیت در طی زمان

کاربرد ضد حریق پایه سیمانی

  1. ساختمان مسکونی
  2. مراکز آموزشی
  3. پالایشگاه نفت و گاز
  4. نیروگاه‌های پتروشیمی
  5. مراکز صنعتی
  6. انبارها و سیلوها
  7. کارخانجات
  8. نیروگاه‌های برق
  9. بیمارستان
  10. سالن‌های سینما
  11. مراکز تفریحی و ورزشی
  12. سکوهای دریایی و نفتی
  13. ایستگاه‌های پمپ بنزین

به طور کلی کلیه نقاطی که احتمال آتش سوزی در آن‌ها وجود دارد می‌توان از پوشش ضد حریق یا ملات ضد حریق استفاده نمود.

 

مشخصات فنی ضد حریق پایه سیمانی

رنگخاکستری
چگالی۵ تا ۵٫۴ کیلوگرم بر سانتیمتر مکعب
ضریب انتقال حرارت۰.۲۹ وات بر متر بر درجه سانتیگراد
مقاومت فشاری۱۰.۶ مگا پاسکال
میزان مصرف۵٫۴ کیلوگرم بر متر مربع برای ضخامت ۱ سانتیمتر
مدت نگهداری۱۵ ماه
شرایط نگهداریبازه دمایی ۴ تا ۴۵ درجه سانتیگراد

 

پوشش اطفا حریق ساختمان و اجرای آن بر ساختار فولاد

ضد حریق پایه سیمانی در ساختار فولاد, بسته به مقدار مقاومت به آتش در نظر گرفته‌شده برای ساختمان, به تخلیه ساکنان و همچنین زمان مورد نیاز برای تخلیه کمک می‌کند. عملیات نجات توسط بخش آتش‌نشانی تأمین می‌شود. اهمیت آتش‌نشانی روی ساختار فولاد در حین حادثه تلخ گذشته نشان‌دهنده اهمیت این امر است, هر چند که متاسفانه هنوز در زمان ساخته نشده است.

ضد حریق پایه سیمانی در سازه‌های فولادی دارای دو نوع سنگ گچ یا سیمان براساس ورمیکولیت یا پرلیت هستند که در ادامه به بررسی حفاظت آتش از ساختمان و پیاده‌سازی آن بر روی ساختار فولادی می‌پردازیم.

روش کار: ابتدا سطح عنصر فلزی برای عاری بودن از هرگونه آلودگی و مواد ساختمانی شسته شده و سپس آغازگر برای ضد حریق پایه سیمانی پس از خشک شدن اسپری می‌شود. شبکه دور آلمان پیچیده شده و با جوش دادن میلگرد, شبکه به عنصر ثابت می‌شود. این شبکه‌بندی به ایجاد پیوند مکانیکی بهتر بین مواد ضد آتش و سطح عنصر کمک می‌کند و مانع ترک‌خوردگی و ریزش می‌شود.

دستگاه‌های اطفا آتش پایه غیر آلی (ضد حریق پایه سیمانی،ضد حریق پایه رنگی) پس از مخلوط شدن با آب با درصد اختلاط مشخص و در زمان مشخصی در دستگاه مخلوط‌کن, آماده پاشش هستند. لازم به ذکر است که در طول فصل سرد, دمای محیط باید حداقل باشد تا از دخالت در آماده‌سازی و فرآیند پاشش دستگاه‌های اطفا حریق جلوگیری شود.

استفاده از آتش‌نشانی پایه معدنی: پس از آنکه سطح عنصر با پرایمینگ و پرایمینگ ویژه آماده می‌شود, زمان آن خواهد بود که مواد معدنی ضد آتش را در ملات به کار برد. بسته به ارتفاع سازه و استفاده از آن, بسته به ارتفاع سازه فرق می‌کند.

مزایای استفاده از مواد معدنی پایه معدنی چیست؟

یکی از مزایای استفاده از مواد معدنی پایه معدنی, چسبندگی عالی به عناصر سازه‌ای فلزی و چسبندگی به دیگر اجزای ساختاری (دیوارها, سقف‌ها, کف و کف زمین) است. به دلیل حذف نازل اسپری از نازل اسپری شده, حذف مناطقی که بعد از خشک کردن مطلوب نیستند, آسان است. مزایای دیگر این روکش می‌تواند به عنوان پایان کار (کار انجام‌شده بر روی سطح سازه) استفاده شود مشروط بر اینکه این عناصر در داخل و خارج از عوامل محیطی (باد, باران و خورشید) پوشش داده شوند.

پیاده‌سازی پوشش اطفا حریق روکش حریق ساختمان و کاربرد آن بر روی پوشش حریق قاب فولادی و کاربرد آن در قاب فولادی.

آماده‌سازی سطح عناصر فلزی برای اسپری ضد آتش: ابتدا سطح عنصر فلزی برای جلوگیری از هرگونه آلودگی و مواد ساختمانی شسته می‌شود.

آماده‌سازی رنگ کپسول آتش‌نشانی پایه آبی: کپسول آتش‌نشانی پایه آبی بدون هیچ افزودنی و خالص در مخلوط‌کن ریخته می‌شود و پس از مخلوط شدن به غلظت مناسب اسپری می‌شود.

لازم به ذکر است که رنگ‌های مقاوم در برابر آتش را می‌توان در فضای داخلی و بیرون از منزل مورد استفاده قرار داد و انواع مختلفی و مقاومت بسیار عالی در برابر عوامل محیطی و شرایط آب و هوایی خشن دارد.

 

پوشش ضدحریق پایه سیمانی ، پوشش محافظت کننده در برابر حریق است که سازه و اجزای ساختمانی را در برابر آتش محافظت می‌نماید.

پوشش ضدحریق متشکل از چسباننده‌های معدنی، کانی های سبک، الیاف و مواد افزودنی می‌باشد.

پوشش ضد حریق پایه سیمانی با چگالی کم (Low Density Fireproof Coating) ملاتی برای حفاظت از فولاد و بتن در برابر آتش سوزی و حریق می‌باشد.

معمولا روی ستون ها وتیرچه ها پیاده سازی میشوند.

پوشش های ضدحریق پایه سیمانی در واقع وظیفه اصلی پدافند عامل و محافظت از سازه های ساختمانی و صنعتی در برابر حریق و آتش سوزی می باشد.

حرارت باعث کاهش مقاوت در مصالح ، لایه های فولادی و بتنی میشود و همین باعث فرو ریختن مصالح و موادسازه ها می شود.

درواقع شاید هیچ ساختمانی براسر آتش سوزی نمی ریخت اگر از ضد حریق پایه سیمانی در ساخت و ساز

استفاده می شد . برای اجرا کافیست به متخصصان این زمینه مراجعه کنند.

از مهم ترین مسائل یافتن متخصص ماهر میباشد.

برای انتخاب متخصص کار بلد باید به همکاری های گذشته و استاندارد های کاری آنها توجه کنید.

ضدحریق پایه سیمانی برای سازه های مختلف متغییر است و شرایط ثابتی ندارد

بلکه معیار نهایی مقاومت در برابر حریق (حرارت خارج شده از آتشسوزی)، تاخیر حرارتی می باشد.

که باید در این مواقع مطرح می شود و بنا به استاندارد آیینامه های آتشنشانی صورت می گیرد.

انواع پوشش های مقاوم در برابر حریق :

مواد پاششی معدنی

رنگ های منبسط شونده

بورد ها و پنل های ضد حریق

ضدحریق پایه سیمانی از دسته مواد پاششی معدنی میباشد که ضد حریق معدنی نیز خوانده میشود.

اکسیر صنعت

گروه اکسیر صنعت با تجارب و دانش و امکانات وسیع با بیش از بیست و پنج سال فعالیت گسترده وحرفه ای

با همکاری شرکتهای معتبرخارجی وداخلی در زمینه تخصصی اکثر محصولاتی که در پوشش ضدحریق پایه سیمانی ایران وخارج از کشور مورد نیاز وکاربرد میباشد فعایت دارد

تمامی مشتریان در کل کشور میتوانند اطلاعات لازم فنی و نمونه ها را در استانهای خود مشاهده نموده

و با کارشناسان نماینده این مجموعه مذاکره نمایند وقطعا سریعتر و راحت مسئولین وکارشناسان وتصمیم گیرنده های مراکز دولتی و خصوصی نتایج مطلوبی را حاصل مینمایند.

نصب ضد حریق پایه سیمانی تخصص ماست.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + = پنج