بتن ریزی کف با ماله پروانه

اجرای بتن ریزی کف با ماله پروانه‌ که معروف به ماله هلیکوپتری یا ماله موتوری و ماله برقی می‌باشد جهت پرداختن و لیس نمودن سطح بتن کف مورد استفاده قرار می‌گیرد ماله پروانه‌ای در دو نوع برقی و موتوری در بازار وجود دارد که استفاده از این نوع موتوری آن به دلیل سهولت در استفاده از رونق بیشتری در بین مصرف‌کنندگان دارد همچنین ماله پروانه‌ای در دو نوع به صورت سرنشین‌دار که معمولاً اپراتور بر روی آن سوار می‌شود و عملیات نظارت و کنترل اجرای فرآیند را برعهده می‌گیرد و برای پرداخت سطوح بیشتر به کار می‌رود که این وسیله نوعی قابلیت تعامل سرنشین را دارا می‌باشد و ماله نوع دوم یا ماله پروانه‌ای نوع دوم که اندازه‌های گوناگون را دارد و بیشتر به صورت دستی کنترل می‌شود و معمولاً اپراتور با حرکت خود آن را کنترل می‌کند و به حرکت در می‌آورد و کیفیت سطح پرداخت شده در این روش به صورت شمشه کشی و عملیات اپراتور دستگاه بستگی دارد.

کیفیت سطوحی که به روش بتن ریزی با ماله پروانه اجرا و پرداخته می‌شوند به شیوه شمشه کشی به عملکرد کارکنان بستگی دارد و دارای کیفیت بسیار مطلوبی نسبت به کیفیت‌های دیگر را دارد.

نکاتی از بتن ریزی کف با ماله پروانه

  • مزایای بتن ریزی کف با ماله پروانه‌ای
  • بتن ریزی کف با ماله پروانه‌ای
  • ماله پروانه‌ای و یا ماله هلیکوپتری
  • اجرای بتن ریزی کف انبارها سوله‌ها و پارک ها با ماله پروانه
  • برخی از مزایای بتن ریزی کف با ماله پروانه

 مزایای بتن ریزی کف با ماله پروانه‌ای

همانگونه که اشاره شد ماله پروانه‌ای یاماله برقی که در اجرای بتن با ماله پروانه از آن استفاده می‌شود به دلیل خاصی که دارد سبب می‌شود سطوح بسیار صاف شود و به همین دلیل یکنواختی در سطح بتن که با ماله پروانه اجرا می‌شود وجود دارد و همچنین این عامل سبب می‌شود که به راحتی بتوانید اقدام به صیقلی نمودن سطح بتن برای استفاده به صورت شفاف سازی نهایی نمایید و همچنین سبب می‌شود که از هرگونه ترک جلوگیری به عمل آید.

بتن ریزی کف با ماله پروانه

بتن ریزی کف با ماله پروانه

 

بتن ریزی کف با ماله پروانه‌ای

قدم‌هایی که می‌توان در راستای کف سازی با ماله پروانه  اجرا کرد شامل اجرای بتن ریزی با بتن آماده و ماله پروانه‌ای یا برقی می‌باشد و همچنین اجرای قالب بندی تراز توسط دوربین به سفارش کارفرما نیز می‌تواند توسط فرایند اجرا شود. همچنین اجرای سد به صورت لیستی با ماله برقی هلیکوپتری نیز می‌تواند در راستای این مورد اجرا قرار گیرد.

همچنین نحوه اجرای تسطیح آن با ماله برقی نیست جز مواردی که می‌توان با ماله پروانه مورد استفاده قرار داد و همچنین اجرای درز انبساط بتن توسط کاتر به ابعاد دلخواه نیز انجام می‌شود به طوری که کف و مواد ساده ساخت لیسی توسط ماله پروانه‌ای در کفپوش بتنی با پودر ضد سایش صورت می‌گیرد.

ماله پروانه‌ای و یا ماله هلیکوپتری

همانگونه که اشاره شد با ماله برقی و ماله هلیکوپتری می‌توان اقدام به بتن ریزی کف بهبود کیفیت بسیار زیادی را توسط می‌توان مشاهده نمود و در بسیاری از شهرها از این سیستم استفاده می‌شود باید توجه کرد که بتن ریزی و کف سازی و ماله پروانه‌ای توسط مجری انجام شود که کیفیت لازم را پیش از این به اثبات رسانده باشد و معمولاً نمونه‌های آن را می‌توان در پارکینگ های بزرگ طبقاتی کشور که گنجایش فراوانی را دارند مشاهده نمود.

پروژه‌های بزرگ تجاری فرهنگی کوروش نیز از جمله آنهاست از کفپوش های صنعتی ضد سایش را بتن رنگی به تونس و هارد ملات و بتن لیسه ای برای اجرای پروژه کف سازی خودشان استفاده کردند و همچنین می‌توان از ماله پروانه‌ای در اجرای بتن ریزی کف با ماله پروانه‌ای و بتن سخت استفاده کرده بتن ریزی با ماله پروانه و اجرای بتن ریزی با کادری مجرب باید صورت پذیرد که بتواند کیفیت مورد لحاظ خود را برای شما اجرا نماید.

فرایند بتن ریزی کف معمولاً با ماله پروانه موقع مطرح می‌شود که بتن ماله پروانه‌ای یا همان اجرای بتن ماله پروانه‌ای به روش مکانیزه صورت گیرد که این روش همان طور که اشاره شد و کاربرد بسیار وسیعی در صنعت ساختمان و همینطور صنعت پارکینگ در کشور دارد به طور مثال اگر بخواهیم اشاره به این موضوع داشته باشیم کف سازی محوطه کارخانه و کف‌سازی پارکینگها بسترسازی برای اجرای کفپوش اپوکسی و همچنین اجرای بتن سقف‌ها بر روی عرشه فولادی نیز از جمله مواردی است که در آن‌ها بتن ریزی کف با ماله پروانه مورد اشاره باشد.

 اجرای بتن ریزی کف انبارها سوله‌ها و پارک ها با ماله پروانه

کف سازی که از مهمترین فرآیندهای است که توسط ماله پروانه انجام می‌شود و یکی از مهمترین مباحث در زمینه اجرای ابنیه محسوب می‌شود که با توجه به اهمیت بسیاری که آن برای ساختمان دارد به صورت جدی و تخصصی به دلیل تحلیل و ارائه راهکارهای مناسب این خصوص باید انجام گیرد.

همانگونه که مستحضر هستید سالانه مبلغ بسیار فراوانی صرف تعمیر و نگهداری و بهسازی و کف سازی این اماکن می‌گردد که علاوه بر اینکه همزمان افراد را می‌گیرد پارامتر بسیار قابل توجهی در خصوص تعمیرات و بعد از تعطیلی در محیط مورد نظر به همراه دارد.

با توجه به اینکه اکثر فضایی که مربوط به سلول‌های تولید انبار آب در سطح کارکنان می‌باشند در معرض سایش استفاده قرار می‌گیرند و ریزش مواد باعث می‌شود که از سخت کننده بتن استفاده کند و در این فرآیند از روش کفسازی صنعتی با ماله پروانه استفاده شود.

محصولاتی که توسط آن را بتن ریزی کف و مورد پروانه انجام می‌شود معمولاً محصولاتی هستند که با فرمولاسیون های بسیار ویژه و مواد اولیه کمپانی خارجی ساخته می‌شود و به صورت پودر آماده قابل اجرا می‌باشند و تشکیل شده است که از مواد بسیار سخت پایه معدنی و مصنوعی مثل کوارتز کروندوم اکسید آلومینیوم و بازالت با دانه بندی منظم که از زمان تشکیل شده‌اند در حوزه‌های مختلف قابل عرضه می‌باشد.

 برخی از مزایای بتن ریزی کف با ماله پروانه

اجرای همزمان بتن ریزی و مواد بتن سخت در یک محل صورت می‌پذیرد عبارت‌اند از:

سرعت اجرای این روش نصب می‌شود که مقاومت بسیار بالای در ترافیک های خیلی زیاد و نهایتاً از گرد و غبار جلوگیری به عمل آید.

سطح آن به صورت ثابت می‌باشد و دچار لغزندگی نمی‌شوند.

آلودگی کمی در آن ایجاد می‌شود و همچنین به آسانی نظافت و پاک می‌شود.

رنگ‌های به کار رفته‌اند دارای پایداری نسبی و زیادی می‌باشد و در اثر تابش نور خورشید رنگ آن را تغییر نمی‌کند.

این مزایا و معایب و مزایای استفاده از بتن ریزی کف با ماله پروانه‌ای بود.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = هشت