امروزه کف سازی سالن های سینما جای خود را به کفپوش های اپوکسی داده است. در قسمت زیرین صندلی هایی که در سالن ها تعبیه می گردد و محل عبور و مرور تماشاگران در گذشته یا بصورت بتن رنگی بوده و یا موکت می شد. همین امر باعث می شد که نظافت و پاکیزگی این سطوح معمولا سخت و مشکل باشد. امروزه اکثر سالن های سینما به وسیله کفپوش های اپوکسی پوشش داده می شود. این نوع کفپوش ها علاوه بر سهولت در پاکیزگی، قابلیت رنگ بندی و طراحی نیز داشته و همچنین قابلیت علامت گذاری جهت ورود و خروج تماشاگران را نیز دارا می باشد.
مزیت کفپوش های اپوکسی در سهولت پاکیزگی و رنگ بندی آن باعث شد که در کف سالن های تئاتر علاوه بر محل تماشاگران در محل اجرای تئاتر نیز مورد استفاده قرار گیرد. قابلیت اجرا در رنگ های تیره که معمولا در سالن های تئاتر مدنظر می باشد، کاربرد این کفپوش را دو چندان کرده است.
طول عمر کفپوش های اپوکسی که به بیش از ۱۰ سال می رسد و این یکی دیگر از عوامل انتخاب این کفپوش در سالن های تماشا می باشد.
کفپوش اپوکسی دارای سطحی براق بوده و انعکاس نور مناسبی را داراست. همچنین در صورت اجرا به صورت پوست پرتقالی می توان انعکاس نور را کاهش داد. در صورتیکه یک ساب نرم نیز بر روی آن اجرا شود سطح آن مات شده و جلوه ی دیگری را خواهد داشت. البته نظافت آن در حالت ساب خورده مطمئنا مشکل تر از حالت براق خواهد بود.
جهت اجرای کفپوش اپوکسی در این سالن ها، نیاز به یک سطح صاف همچون سطح بتنی ماله پروانه خورده و یا سطح موزاییک، سنگ و یا سرامیک می باشد. ضخامت اجرای کفپوش به طور معمول در این مکان ها بین ۲ الی ۳ میلیمتر خواهد بود.
با توجه به حالت پله ای محل تماشاگران، قسمت های عمودی نیز به راحتی توسط رنگ های اپوکسی قابل رنگ آمیزی بوده و می توان کاملا با سطح افقی همگون سازی را داشت.
همچنین می توان آرم یا طراحی خاصی را در محل اجرا نصب و سپس بر روی آن از لاک اپوکسی شفاف استفاده نمود و طرح را کاملا در معرض دید قرار داد. این نوع از اجرا در تالارهای عروسی به وفور مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

محل تجمع تماشاگران قبل از ورود به سالن نیز می تواند با استفاده از کفپوش های اپوکسی پوشش داده شود که جهت نظافت می بایستی حتما سهولت نظافت مدنظر قرار داده شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 5 = چهل پنج